obarvení leva cast 4. 4. 2018
obarveni prava cast 4. 4. 2018
obarveni top 4. 4. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Hra nesprávnou provizí

A A A

Zdravím Michaeli,
díky moc za poradnu a za osvětu vůbec.

Dovolím si Tě zeptat na situaci, která se nám nedávno opravdu stala při hře na překrásném Montgomerie v Turecku. Že jsem si úplně nevěděl rady mi sice trošku zkazilo náladu, ale jinak nádhernej zážitek.

Na desítce oba moji spoluhráči odpálili dosti špatně. Jeden doprava, druhý doleva. Nebyli si jisti jestli míče najdou, proto oba zahlásili a zahráli provize. Ty již skončily obě uprostřed ferveje, kousek vedle sebe. Jelikož provize byla zvláště u kolegy "vlevo" určitě blíže než původní míč, přišel a zahrál jí. Hned po odpalu ale zjistil, že zahrál nesprávný míč, provizi kolegy zprava. Nahlásil hru nesprávným míčem a šel hledat svůj první. Ten našel a hrál ho.
A má otázka zní. Měl si chlapec připočítat dvě trestné rány za hru nesprávným míčem i když rány zahrané provizorním míčem po nalezení prvního se nepočítají ? Anebo hrál svým prvním nalezeným míčem druhou ránu ?

Situaci jsme samozřejmě dlouho řešili na večeronočním symposiu, ale co hráč to názor. Nakonec těsně zvítězily dvě trestné.
Děkuji moc za upřesnění a přeji hodně zdaru ve Tvé práci.

Petr Suchan

Odpověď na dotaz



Ahoj Petře

Vůbec se nedivím, že jste řešení nenašli rychle a jednoduše. Musíme si pro něj dojít do Rozhodnutí - 15/7. Znění základních Pravidel by možná napovídalo, že všechno bylo beztrestné ale:
?: Hráč, který si myslí, že by jeho původní míč mohl být ztracen nebo mimo hřiště, zahraje provizorní míč podle Pravidla 27-2a. Předtím, než dorazí na místo, kde by jeho původní míč mohl ležet, odehraje nesprávný míč, protože je přesvědčený, že to je jeho provizorní míč. Poté najde původní míč a správně pokračuje míčem původním a zanechá hry míčem provizorním. Dostane hráč trest podle Pravidla 15-3. Nesprávný míč za hru nesprávným míčem, i když se jednalo o chybu při hraní míče provizorního, který se následně nestal míčem ve hře?
O: ANO. I když se normálně tresty obdržené při hraní provizorním míčem podle Pravidla 27-2c nezapočítávají, toto se neuplatní v případě, že jde o hru nesprávným míčem. Stejný postup se uplatní i v případě, že jde o hru druhým míčem podle Pravidla 3-3...

Takže odpověď zní - ano správně, měl dostat dvě trestné podle Pravidla 15-3.

A opět se ukazuje, že když hráč použije pouze "zdravý rozum", většinou se i dobere správného trestu či postupu, aniž by patřil mezi "pravidlové experty" a taková večeronoční symposia jsou pro to jako stvořená!.

Díky za všechny pochvaly a přání Petře a hezkou hru!




Citovaná pravidla

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Olomouc 9. 4. 2018