DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

sčítání trestů ano či ne?

A A A

Dobrý den, pane Jone,

chtěl bych se zeptat na to, jestli se trest při hráčově prohřešku před jedním úderem řeší jako trest jeden nebo podle toho, kolikrát hráč přestupek udělá.
Příklad 1: hráč si před svým patem udusá spodkem patru svou dráhu patu, následně si popojde číst green a udusání následně zopakuje.
Příklad 2: hráč v suché červené vodě zvedne a odstraní spadlou větev. Než jej spoluhráči upozorní, že je to zakázaný úkon, stihne to ještě jednou.

Je to jeden trest a nebo trest za každé takové provinění? Hraje roli to, jestli se jedná o zakázané úkony v překážce nebo mimo ni?

díky za odpověď
Pavel Hruška

Odpověď na dotaz


Dobrý den Pavle.

Problematiku vícenásobných penalt řeší Rozhodnutí 1-4/12. Konkrétně pak odpověď na příklad 2 je - jeden trest (2 rány), protože jde o případ, kdy související akty vedly k vícenásobnému porušení jednoho Pravidla..
Trochu váhám u příkladu 1. Důvodem je posouzení, zda šlo o související akty nebo dva oddělené. Rozdíl tvoří vzdálenost a časový rozdíl obou úkonů. Výsledkem pak může být jeden trest (pokud šly rychle po sobě a relativně blízko sebe) ale taky dva oddělené tresty (například zatlačí nerovnost, odejde za jamku, přečte putt a při návratu zatlačí jinou nerovnost nebo tu samou ještě jednou).
Jinak roli nehraje, zda situace probíhá v překážce nebo mimo ni. Například pokud hráč v překážce (míč je v ní rovněž) zahodí větev kvůli nápřahu a pak ještě ohne větev mimo překážku, aby líp zahrál ven, dostane dvakrát dvě...

Pavle díky za dotaz a hezkou hru!




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017