Obarvení od 10. 6. 219 levá část
Obarvení od 10. 6. 219 pravá část
Obarvení od 10. 6. 2019 horní část

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Zajímavé situace v bankru

A A A

Dobrý den, po první dobré zkušenosti s vlastním příspěvkem do poradny budu přispívat pravidelně, resp. tak jak se mi budou vybavovat zajímavé "pravidlové" situace, které jsem zažil.

1) Při turnaji v Benátkách skončil můj spoluhráč v bunkru u greenu. Ne moc hlubokém, ale přesto se mu prvním pokusem nepodařilo míček z bunkru vyhrát. Po této nezdařené ráně si hráč zklamaně, trochu vztekle, ale nikoliv příliš agresivně, "klepl" wedží do písku. Následující ranou již míček vyhrál k vlajce na jednopat, což mu zvedlo náladu, kterou jsem mu velice zkazil já, když jsem mu řekl, že by se to jeho klepnutí do písku (zatímco jeho míček stále ležel ještě v bunkru) dalo považovat za založení, nebo minimálně testování kvality písku a že by jsme se měli dohodnout jestli by neměl dostat trestnou ránu. Ve flightu vypukla trochu hádka a přestože se všichni shodli na tom, že by to byl nesmysl, hráč si trestnou započítal a já mu ji zapsal. Nicméně pak bylo až do konce hry ve flightu dusno (oni tři byli kamarádi a já je neznal) a já jsem začal hrát špatně, protože jsem se cítil v roli toho kdo se jim snaží uškodit a pokazil jsem tak dobře rozehrané kolo... Rád bych tedy věděl jestli jsem měl pravdu nebo jestli jsem mu opravdu ukřivdil a navrtal ho do trestné rány, kterou neměl dostat.

2) Jindy se nám stala velice nepravděpodobná situace, kdy dva míčky v bunkru byly u sebe natolik blízko, že se téměř dotýkaly. Ani jeden z nich nebyl můj, ale protože jsem měl nejnižší hcp ve flightu, obrátili se spoluhráči na mně, abych situaci vyřešil. Já jsem předpokládal, že pokud by se označila poloha jednoho míče a ten se zvedl, byla by značka (markovátko) označující polohu ztracena při úderu do druhého balónku, který by se hrál první. Situaci jsem nakonec vyřešil tak, že jsem řekl, že jeden míč překáží druhému hráči ve hře, označil jeho polohu dvěma týčky daleko v bunkru mířícími do místa kde byl zvednutý míč a po té co byl druhý míč odehrán jsme bunker uhrabali a míč zabořili do písku zhruba tolik, kolik byl, než jsme ho zvedli. Opět bych se chtěl zeptat jestli bylo mé řešení správné, nebo jak postupovat správně pro příště, chybami se člověk učí...

Děkuji za odpovědi a také rovněž děkuji za funkci následujícího a předcházejícího dotazu, velice to usnadňuje čtení poradny na Amazon Kindle a jiných "Ebook".

Daniel

Odpověď na dotaz



Dobrý den Dane

Začneme nejdřív Vaším druhým dotazem; v případě překážení v bunkeru jste postupovali správně. Označení polohy jste provedli příjemně s ohledem na další postup a perfektní rekonstrukcí polohy vraceného míče jste všechno završili. Máte za jedna.

K prvnímu dotazu tolik; musíme si vzít na pomoc Rozhodnutí a v nich vyhledat 13-4/35. Otázka zní, zda hráč, který nevyhrál míč z bunkeru a poté se dotknul holí písku, bude potrestán za porušení Pravidla 13-4. Odpověď zní - ANO. V takovém případě ale jde o trest vyšší, než je jedna trestná rána. Pravidlo 13-4 - Zakázané úkony v překážkách, trestá porušení dvěma trestnými ranami. Proto měl Váš spoluhráč dostat dvojnásobný příděl...

To, co popisujete jako další průběh hry, je bohužel běžná věc a moc mě mrzí, že hráči nejsou v případě porušení Pravidel schopni a ochotni přijmout trest a to už vůbec ne s pokorou a snahou se něco naučit.

Jsem rád, že Vás poradna nezklamala. Sem s dalšími situacemi!

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Karlovy Vary Square 300 od 29.4.2019