DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Hra z vodni prekazky

A A A

Dobrý den, měl bych prosím jeden dotaz.

Zahraji do vody, ale míč je \"hratelný\". Dám jednu haluz , další a tou třeti míč zariju do uz opravdu nehratelné pozice. Co s tím tedy ? Drop s trestnout na poslední místo odpalu a tedy ve vodni prekazce ?

A ještě jeden dotaz přímo na Vas: Souhlasite, ze muze divak ovlivnit vysledek hrace kdyz napriklad vidi poruseni pravidel v tv ? Neznam jiny sport kde to je mozne.

Dekuji
Michal

Odpověď na dotaz


Michale dobrý den.

Váš dotaz se týká Pravidla 26-2. Míč odehraný ve vodní překážce a. Míč se zastaví v té samé nebo jiné vodní překážce. Podle bodu i - a) máte možnost dropnout s trestnou v místě, kde jste ve vodě zahrál poslední ránu, nebo podle písmena ii) můžete věc řešit stejně, jako kdybyste šel "rovnou ven z vody" s jednou trestnou - linie, dvě hole, protilehlý břeh, nebo můžete podle bodu iii) s jednou trestnou pořád jít na místo, kde jste zahrál svoji poslední ránu mimo překážku. Jinými slovy, pokud budeme brát, že jste se dostal do vody třeba drivem z odpaliště a v ní jste zahrál další tři rány, pak:
- můžete hrát šestou z místa ve vodní překážce, kde jste zahrál poslední ránu nebo
- můžete hrát šestou mimo překážku, když dropnete míč v souladu s Pravidlem 26-1. Úleva pro míč ve vodní překážce, a to písmeny b) (linie jamka - místo, kde míč naposledy překročil hranici vodní překážky - jakkoliv dozadu) nebo c) (dvě hole od místa, kde míč naposledy překročil hranici podélné vodní překážky nebo od jamky stejně vzdálené místo na protilehlém břehu podélné vodní překážky) nebo
- můžete hrát šestou z místa, kde jste hrál poslední ránu mimo překážku, v tomto konkrétním případě tedy znovu z odpaliště.

Druhá část dotazu: ano, souhlasím... Zní to možná hodně přísně, nebo nepochopitelně. Ale... Letos při Woman's British Open na Royal Birkdale došlo k porušení Pravidel (budování postoje - 13-3. Budování postoje) korejskou hráčkou Ann. Na osmnácté jamce třetího kola. Neviděl to ani jeden z rozhodčích, neviděla to ani spoluhráčka ani kedíci. Viděly to kamery... A protože z Pravidel vyplývá, že rozhodčí se musí zabývat každým podnětem, který vidí nebo který je mu oznámen, pak nezbylo nic jiného než incident vyšetřit a hráčku potrestat, protože porušení Pravidel bylo zjevné... A to je vůči ostatním hráčkám v tomto major turnaji FÉR. A bylo by samo sebou i v ostatních turnajích.
Snad je potřeba připomenout, že v souladu s metodikou R&A už nejsou hráči trestáni za přestupky, které jsou odhaleny pouze díky HiFi technice (HD, slow-motion...) a nejsou viditelné prostým okem.

Michale díky za dotaz a hezkou hru!





Citovaná pravidla

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017