Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Kdy si lze uhrabat písek

A A A

Dobrý den,
k řadě dotazů na bunker, písek a hrábě přidávám ještě dva:

- míč se mi po ráně z bunkeru odrazil zpět od hrany a přistál v hluboké stopě, kterou jsem v bunkeru při příchodu udělal. Kolegové mi tvrdili, že si v takovém případě lze míč zvednout a písek uhrabat, ovšem já proto nenacházím žádné pravidlové opodstatnění, takže jsem byl poctivý golfový masochista a hrál míč jak ležel (což mimochodem skončilo katastrofálně...). Co je správně?

- zahraji z bunkeru míč do autu a chystám se dropovat. Mohu před tím uhrabat písek, který jsem při předchozí ráně "rozvrtal"?

Díky Vám za odpovědi a webmasterovi za zavedení posunu na předchozí/následující dotaz, pomáhá to při čtení poradny.
Zdraví Milan

Odpověď na dotaz



Dobré jitro Milane

K dotazu v prvním odstavci; kolegové bohužel neměli pravdu a Vy jste se zachoval nikoliv jako golfový masochista, ale jako znalec Pravidel golfu.
K dotazu ve druhém odstavci; výjimka 2 v Pravidle 13-4 povoluje uhrabat písek v bunkeru poté, co jej odehraje mimo bunker. Už toto samo o sobě umožňuje uhrabat písek v bunkeru, ačkoliv bude následovat drop. A pro jistotu ještě Rozhodnutí 13-4/37 přesně tuto situaci rozebírá a otevřeně říká, že hráč, který uhladil stopy v bunkeru v místě, na kterém bude spouštět míč, protože původní odehrál z bunkeru mimo hranice hřiště, neporušil Pravdilo 13-4 (zakázané úkony v překážce) a nebude podle tohoto Pravidla trestán.

Já děkuji za otázky a webmasterovi jsem už vzkaz přeposlal.
Vám přeji ještě pořád hezkou hru!

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Square 300 Daily Fitness od 4. 3. 2019