Golf Geum obarvení  nové levé 6.12.2018
Golf Geum obarvení od 6. 12. 2018 pravá část
Golf Geum obarvení od 6. 12. 2018 horní část

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Hra nesprávným míčem: \\

A A A

Dobrý den, Michaeli!

Situace: Jamka vede podél drivingu. Dáma z "mého" flightu po odpalu hrála jedním ze zatoulaných drivingových míčů, toto zjistila a následně hrála svým míčem s komentářem "to jsem měla ale štěstí" (její míč byl v postatně lepší poloze). Já jsem vznesl (řečnickou) otázku zda se nejedná o štěstí v neštěstí, chtě tak taktkně poukázat na 2 trestné. Dáma bryskně pochopila, avšak energicky opáčila, že žádné trestné nebudou, ánžto se nejedná o míč žádného z hráčů z našeho flightu...

Otázka resp. ujištění se: nikde přeci není psáno, jaký míč je nesprávný, je to prostě každý, který není tím, který má daný hráč ve hře. Takže 2 trestné byly na místě anebo...?

Děkuji,
Henry

Odpověď na dotaz


Dobrý den Henry!
Nádherná čeština, skvělý popis, prima situace. Znáte knížku Hry ve třech? Doporučuji! A moc děkuji už teď za dotaz, na který hned odpovídám;

Dáma možná bryskně opáčila na základě vlastního, silného pocitu nespravedlnosti, ánžto je běžně zvyklá, že jí ve frontě na maso nebo na poště každý ihned pouští, včetně toho, že je zvyklá jezdit na červenou neb ona jediná skutečně spěchá.
Fakt je ovšem takový, že zahrála cizí balon za dvě trestné, ať se jedná o míč někoho z flightu, míč někoho z jiného flightu, míč ležící na daném místě již půl staletí nebo míč drivingový, ještě horký od socketu, kterým ho horlivě trénující hráč do hřiště dostal.

Takže za dvě, a to podle Pravidla 15-3. Nesprávný míč , odstavce b) zákoníku zvaného Pravidla golfu a to platné edice 2012-2015.

Henry díky moc za krásně stylizovaný dotaz! Hezkou hru a méně vypečených dam ve flightech!




Citovaná pravidla

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková od 8. 10. 2018