obarvení leva cast 4. 4. 2018
obarveni prava cast 4. 4. 2018
obarveni top 4. 4. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Provizorní míč

A A A

Dobrý den,
mockrát děkuji za existenci a hlavně funkčnost poradny, která doufám pomáhá eliminovat porušování pravidel na českých hřištích.

Osobně vážně nemám rád, když se hráči různě snaží pravidla obcházet a zneužívat ve vlastní prospěch. Tento příspěvek není ani tak dotaz jako spíše žádost o potvrzení a také zveřejnění jedné již několikrát se mi opakující situace.
Uvedu příklad. Hráč (a nejeden) zahrál nepovedenou (třeba fat) ránu z teečka na fairway, se kterou nebyl vůbec spokojen. Rád by si zvedl sebevědomí a analyzoval chybu a tak zahlásí provizi a zahraje další ránu z teečka. Pak jde spokojeně hrát první míč.
Spousta hráčů se podle mě domnívá, že jediná směrodatná kniha jsou Pravidla a Rozhodnutí bývají opomíjena.
V mnou popsaném případě vycházím z rozhodnutí 27-2a/3, kde se píše, že pokud hráč zahraje provizi bez rozumné možnosti být ztracen nebo mimo hřiště, pak se nejedná o provizi, ale míč ve hře. Hraje tedy tento nový míč a jde do čtvrté rány!!!
Doufám, že dostanu za pravdu, lidé si to přečtou a už se nesetkám s vychytralou hláškou, že "provizi můžu hrát, kdy chci".

Děkuji za vyjádření a omlouvám se za svůj poněkud zdlouhavý výjev,
s pozdravem Martin Suchý

Odpověď na dotaz


Dobrý den Martine.
Předem ujišťují, že Váš výjev nebyl zdlouhavý. Máte totiž naprostou pravdu a jenom drobná technická oprava velí připomenout, že se Vámi zmíněné Rozhodnutí odkazuje ještě na Rozhodnutí 27-2a/2. Ano, pokud není důvod hrát provizorní míč, pak hráč uvedl do hry nový míč se ztrátou rány a vzdálenosti.
A zdůrazním, aby to bylo naprosto jasné a zjevné, že pokud hráč ve Vámi popsaném případě dokončí jamku původním míčem, pak je při turnaji ve formátu Stableford DQ pokud mu to přinese na této jamce nějaký bod a on tento výsledek podepíše a odevzdá a ve hře na jamky je DQ jakmile odehraje drive bez opravy situace z následujícího odpaliště, nebo pokud tuto chybu nenapraví dřív, než opustí green, pokud se incident odehrál během hraní poslední jamky.

Díky za dotaz, omluva za pozdní odpověď a hezkou hru!





Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
18.7.CarnoustieThe Open Championship
19.7.NicholasviBarbasol Championship
19.7.Kunětická MMČR juniorů
19.7.Carnoustie147th Open Championship
19.7.Zell am SeZell am See - Kaprun Ope
20.7.Le VaudreuLe Vaudreuil Golf Challe
TOPlist
Square 300 Olomouc 9. 4. 2018