Golf Geum obarvení  nové levé 6.12.2018
Golf Geum obarvení od 6. 12. 2018 pravá část
Golf Geum obarvení od 6. 12. 2018 horní část

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

uvedení míče do hry na greenu II

A A A

Dobrý den pane Jone,
díky za poradnu.

S dotazem a odpovědí na téma o uvedení míče do hry na greenu mně napadla - pro většinu hráčů asi spíše teoretická, možná ve vazbě na spolupráci s caddym praktická otázka.
Zahraji na green, omarkuji, zvednu míček a hodím jej caddymu k vyčištění. Čistí, pulíruje, zahřívá. Hodí ho zpět, krásně čistý, jen se blýská. To mně oslepí, ejhle, míček není chycen, padá z ruky a dopadne na green.
Je míč ve hře?
Vylepším otázku, při chytání si jej přikopnu někam....no v lepším případě na foregreen. Markovátko pořád leží na označeném místě, ostatní ve flajtu se pobaveně a zároveň se zděšením dívají na můj tanec svatého Víta a já se shýbám k míčku, abych ho konečně zkrotil. Samozřejmě s nasazenými slunečními brýlemi, aby se něco podobného neopakovalo.

Kromě veselé historky - navazuje nějaká penalizace?
Caddymu samozřejmě musím vynadat, jak blbě mi ten míček hází a pošlu jej na školení, tak, aby to všichni slyšeli ( Pokud možno i na vedlejším greenu - přece nebudu za blba já, že? :-))).

Děkuji
Aleš

Odpověď na dotaz


Aleši dobrý den.

I s kedíkem si dojeďte na Orlík. Tam jsme se před mnoha a mnoha lety při lyžařském letním kempu účastnili místní olympiády a s kolegou a kamarádem jsme vyhráli v hodu syrovým vajíčkem na dálku. Fór je samozřejmě v tom, že vajíčko musíte chytit tak, aby se nerozbilo :) ...
Míček v tomto případě ve hře není. Musíte ho umístit = položit zpět na původní místo.

Tak hezkou hru a hlavně ať Vám zpět hozený míč nevyrazí oko! :)))




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková od 8. 10. 2018