Mladé Buky obarvení od 20. 8. 2018
obarvení Mladé Buky od 20. 8. 2018 pravá
obarvení Mladé Buky top od 20. 8. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

lopta najdena inou osobou vo vodnej prekazke

A A A

Dobry den,
hrac zahral z odpaliska do suchej vody, vyhlasil, ze lopta je vodnej prekazke a bezprostredne hral z odpaliska druhu loptu s pripocitanou trestnou. Medzitym forecaddie ( divak ) nasiel prvu loptu, ked hrac prisiel k miestu prvej lopty vyhlasil, ze pokracuje druhu loptu lebo nehladal prvu a ta zostala vo vode. Postupoval spravne a moze hrat druhu, alebo musi hrat hrat prvu podla pravidiel vodna prekazka, kedze sa nasla? Snad som to popisal zrozumitelne.

Dakujem
Rasto

Odpověď na dotaz


Dobrý den Rasťo.

Popsal jste to jasně a jasná je i odpověď - jestliže hráč zahraje další ránu s jednou trestnou z místa, odkud svoji ránu poslední, pak je podle Definice původní míč ztracený a je úplně jedno, jestli je ve vodě nebo kdekoliv jinde a je jedno,m jestli ho pak někdo najde. prostě je ve hře nový míč a původní je ztracený, takže naopak hráč v takovém případě nesmí pokračovat míčem původním, jinak se dožije diskvalifikace, jako se tomu stalo nedávno na Czech PGA Tour.
Tím bych chtěl poděkovat za Váš dotaz a využít jej k tomu, abych důrazně odmítl "řeči", které vedla jna z účastnic turnaje v diskuzi s rozhodčím a snažila se ho přesvědčit slovy, že já jsem někdy vysvětloval, že je možné pokračovat v atkové situaci míčem původním - ne, není to možné - původní míč je po zahrání nového ztracený.

Rasťo díky za dotaz a hezkou hru!




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
20.9.Atlanta, Tour Championship
20.9.Vilamoura,Portugal Masters
21.9.Almaty,KazKazakhstan Open
24.9.Adendorf, Castanea Resort Champion
27.9.Kuala LumpSime Darby LPGA Malaysia
27.9.KaskádaMoneta Czech PGA Tour
TOPlist
Square Marsann 17. 9. – 27. 9. 2018