Mladé Buky obarvení od 20. 8. 2018
obarvení Mladé Buky od 20. 8. 2018 pravá
obarvení Mladé Buky top od 20. 8. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Hrabání v bunkeru - odpověď 27.3. -

A A A

Dobrý den,

ohledně tohoto dotazu si nejsem jist, zdali to není trošku jinak . V dotazu se tazatelka ptala, zdali může uhrabat bunker PŘED odehráním rány. Odpověď byla, že pokud uhrabe část mimo plánovaného směru hry, že může. Já si ale myslím, že nemůže ani to
- protože podle pravidla 13-4 zakázané úkony v překážce v bodě a) je uvedeno, že je zakázáno zkoušet stav překážky.
Už za to dostal tuším hráč na tour trest, když jeho caddie hrabal bunker před ránou... Dostala by tedy hráčka trest ("za dvě"), kdyby hrabala v bunkeru i mimo směr hry PŘED ránou?

Děkuji za skvělou poradnu :)
Petr Brňák

Odpověď na dotaz


Petře vždycky je potřeba vidět všechny souvislosti a sledovat důležité informace...

V otazu míč neležel v bunkeru, tedy nejde o Pravdilo 13-4 a o testování překážky... Ani na "Tour"... Jinak určitě tušíte správně. A dokonce já osobně jsem takový trest jen na té naší malé české dal dvakrát. Pokud míč v bunkeru je, pak se testovat nic nesmí. S jednou jedinou výjimkou, a tou je prokazatelná péče o hřiště:
Jak je uvedeno v Rozhodnutí 13-4/9. Ale to je opravdu specifický případ... A opravdu musí být nadevší pochbnost prokázáno, že hráč skutečně nejednal ve snaze něco testovat, ale například došel pro hrábě na opačnou stranu bunkeru a pak prošel bunkerem ke svému míči a cestou rovnou stopy uhrabal, aby nezdržoval hru po odehrání rány. Pak se může stát, že mu trest - i když měl míč v bunkeru a harabl v něm před ránou - nebude udělen...

Já díky za prima dotaz Petře!




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
18.10.SotograndeAndalucia Valderrama Mas
18.10.Shanghai, TBA
25.10.Shanghai, WGC - HSBC Champions
25.10.New TaipeiSwinging Skirts LPGA Tai
25.10.Al KhaimahRas Al Khaimah, 2017 Gol
1.11.Antalya, TTurkis Airlines Open
TOPlist
Square 300 Šípková od 8. 10. 2018