Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Ztraceny a nalezeny mic

A A A

Ztraceny a nalezeny mic
Nedavno jsem zahral mic, ktery jsem pokladal za zahrany do vodni prekazky. Sel mezi dve jezirka, mezi kterymi vede jen uzka cesta. Na ceste samozreme nikde nelezel, takze jsem si dropnul a pokracoval normalne ve hre s trestnou. Jenze micek jsme pozdeji nasli pomerne daleko za vodou, coz nikdo z nas necekal a jamka uz byla davno dohrana druhym micem. Byla jamka platna s druhym micem, nebo nalezeni po dohrani ma jeste nejaky vliv?


Polemizoval bych vzhledem k tomu, že neuvedl kde dropoval. Pokud dropoval u vody, jedná se o 20-7/c. se všemi konsekvencemi – co Vy na to?

Vladimír

Odpověď na dotaz



Dobrý večer Vladimíre

Odpověď na Vaši doplňující otázku není tak úplně jednoznačná. Jestliže nebylo možné ztratit míč tam, kde si tazatel a jeho spoluhráči mysleli, že by měl ležet a kde ho také hledali (míč se možná odrazil od cesty a abnormálně odskočil kupředu), pak bych nechal hráče dropovat vodní překážku. Pokud ale bylo možné míč ztratit v dané lokalitě mimo vodní překážku, pak by se mohlo stát, že došlo k porušení Prav. 20-7/c, protože tazatele nic neopravňovalo k tomu, aby úlevu od vodní překážky podle Prav.26-1 využil. Ale zase - pouze podrobné vyšetření všech okolností by vedlo buď k malému trestu (2 trestné rány) nebo k DSQ. Určitě chápete, že bez znalostí detailů úderu a přesného místa, kde k incidentu došlo, nemůžeme takhle od stolu rozhodnout, který trest bude aplikován.

Další nešťastnou variantou by byla DSQ podle 6-6d v případě, že by došlo k porušení 20-7/c a tazatel by odevzdal podepsanou scorekartu s nižším výsledkem, míněno bez trestných ran za porušení výše uvedeného Pravidla a hru z nesprávného místa.

No a jenom pro dokreslení, že není všechno vždy jasné. Na Kaskádě při loňském Grand Finále hrál Petr Mrůzek míč na devítce (9 kamenná) z místa, kde je dnes biotop - vpravo od potůčku, který odvádí vodu z rybníka před greenem. Jeho míč jasně a zřetelně zvednul gejzír vody poté, co ho Petr netrefil úplně optimálně. Mimochodem už po impaktu reagoval evidentně a čitelně a ani se za míčem v první chvíli nedíval. Nechal si podat od kedíka další míč a hledali jsme spolu místo, kde bude dropovat. Kdyby se mě v té chvíli zeptal, jestli si může dát provizorní, tak bych se mu strašně vysmál. Bylo přece tak evidentní, kde míč je... Když přišel ke greenu, ležel původní míč po veleúspěšné "žabce" pět metrů od tyče...

Díky za dotaz!

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Square 300 Daily Fitness od 4. 3. 2019