DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Dotyk při založení, třeba i na jamkovišti.

A A A

Dobrý den Michaeli,
Dovolím si položit Vám dotaz, který jak si myslím a z debat na golfu vím, trápí mnoho golfistů.

Několikrát jsem byl svědkem, že hráč se pŕi založení putteru za míč, tohoto dotkne. Myslím, že je jen málo z nás komu se to "nepovedlo". Většinou dojde k nějakému, i když třeba velmi malému pohybu míče. Pak je to jasné, zpět a znovu s jednou trestnou. Jinak dvě za hru z nesprávného místa...
Byl jsem ale svědkem a přiznám se, že i u sebe, že se míč nikterak nepohnul. Jen se lehce zachvěl. Debata která se pak rozpoutala, byla velmi výživná...
Osobně si myslím, že hráč pokračuje ve hře bez započítání jakékoli penalizace i rány, míč nezměnil svou polohu podle oddilu 2, definice. Uvažuji správně, nebo se musím ještě intenzivněji ponořit do studování pravidel ....:-)

Předem děkuji za Vaši odpověď.
Petr Suchan

Odpověď na dotaz


Petře dobrý den!

Penalizace přichází do úvahy v případě, že se (dle definice) míč pohne - tedy že se pohne a zastaví se na jiném místě. Velmi zajímavý moment pak obsahuje Pravidlo 18-2. Hráčem, partnerem, nosičem nebo výstrojí - a to v bodě (i), odrážka 2. Podle ní hráč není trestán, pokud se dotkne míče při zakládání hole. Takže pokud se přitom míč nepohne (tedy znovu - nepohne a nezastaví se na jiném místě), pak hráč není trestán.

Petře dík za dotaz a PF2014!




Citovaná pravidla

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017