DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Záměna míčů

A A A

Ahoj Michaeli, jakožto věrný čtenář tvé poradny jsem si s napětím přečetl řešení níže uvedené situace. Mám ale dotaz týkající se v této souvislosti časového limitu pro nalezení míče. I když v popisu situace to není přesně popsáno ( zda byl limit vyčerpán) lze se domnívat, že hráč A po neúspěšném hledání a vyčerpání limitu šel zahrát provizí. Nebyl tedy původní míč mimo hru už v tomto okamžiku? Nebo v tomto mém řešení hraje nějakou roli, že původní míč byl mezitím odehrán hráčem B, a tudíž bylo hráči A znemožněno svůj míč nalézt = neuplatní se limit 5 min, kdy je míč ztracen ( bez ohledu na to,kde je a zda je pak třeba i nalezen)?

Ahoj
Michael Závěrka Záměna míčů Dobrý den. Prosím o pomoc při řešení nastalé situace. Hráč A zahrál drive do stráně s vysokým rafem i s holými místy, takže přesné místo dopadu i odskok míče nešlo na dálku jednoznačně určit. Proto hráč A zahrál provizi. Hráč B zahrál míč na fervej. Hráč A hledal míč v předpokládaném místě dopadu, ale míč nenašel. Mezitím hráč B ještě v době hledání (5 min.) odehrál míč z ferveje. Hráč A poté odehrál svojí provizi, která ležela na přibližně stejné úrovni jako odehraný míč hráčem B. Při postupu po ferveji ale hráč B našel svůj míč, takže předtím zahrál nesprávným míčem (jeho trestné rány jsou jasné). Hráč A z toho usoudil, že hráč B zahrál předtím jeho míčem, který se marně pokoušel hledat v rafu, ale ten šťastně odskočil na fervej. To potvrdil jiný hráč z flajtu, který se mezitím vydal ke greenu a identifikoval tam první míč hráče A. Vzniklou situaci jsme nebyli schopni na místě vyřešit i vzhledem k nervozitě již dalších dvou flajtů čekajících na odpališti. Proto se hráč A rozhodl dohrát jamku alternativně oběma míči s tím, že se situace dořeší s hlavním rozhodčím po odehraném kole. První míč tedy odehrál z místa, kde hráč B odehrál nesprávný míč. Shodou okolností ale oběma míči zahrál stejný počet ran, takže na výsledek na jamce to nemělo vliv. Ani hlavní rozhodčí nebyl schopen jednoznačně určit, který míč by se počítal, pokud by byl rozdíl ran mezi jednotlivými míči. Předem děkuji za pomoc při vyřešení této komplikované pravidlové situace. Pokud je popis situace nejasný, dejte prosím vědět a upřesním. Petr Matoušek

Odpověď na dotaz


Ahoj Michale.

Máš naprostou pravdu a to v důležitém detailu. Ano, pokud by hráč odešel hrát po pěti minutách hledání, pak by míč byl ztracen. V souladu se základní definicí. Některé dotazy nejsou zcela jasně čitelné a proto je určitě důelžité doplnit. Díky a měj se prima. Pozdravuj v Semilech a hezkou hru!




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017