Mladé Buky obarvení od 20. 8. 2018
obarvení Mladé Buky od 20. 8. 2018 pravá
obarvení Mladé Buky top od 20. 8. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

DQ za pujceni hole

A A A

Pane Jone, abych Vás nezatěžoval opakovanými dotazy hledal jsem v poradně, zda není popisovám a vysvětlován následující případ,nic jsem nenašel, takže konkrétní situace a prosba o Vaše posouzení:

turnaj na stbf. body, individuelně. Jeden z hráčů zahrál do roughu pár metrů ode mě, ale domníval se, že je jeho míč cca 30m dále, kam zamířil i s holema. Po tom, co zjistil, že tam neleží jeho míč a po tom co jsem ho upozornil, že jeho mič je asi u mě se vrátil bez holí a identifikoval svuj míč a požádal mě jednu z mých holi, že bude hrát s ní. Pochopitelně, že jsem mu sdělil konsekvence, nicméně trval na svém a tou mojí holi zahrál. Upřimně- svůj bag jsem tělem nebránil a na golfu jsem se už setkal s lecčím, takže jsem si pomyslel něco o bláznech a soustředil se na svojí hru. Kdo chce kam, pomozme mu tam. A to, že někdo hrál jednu ránu mojí holí mě netrápí, diamantama posázené nejsou.
Na abšlág další jamky přijel marshal, řekl že vše viděl a dotyčnému hráči oznámil že je DQ (za hraní cizí holí??), mě neřekl nic. Dotyčný (Korejec) se nebránil a prostě věc akceptoval, stejně hrál šrot. Za další dvě jámy přijel marshal ke mě a řekl mi, že jestli jsem tou holí poté hrál, tak že jsem taky DQ, protože jsem věděl že byla půjčená (jiná situace by prý nastala, pokud bych o tom zapůjčení nevěděl). Naštěstí se tak nestalo, ale pro jistotu jsem mu tu hůl odevzdal, aby nebyly pochybnosti, bylo to na poslední jámě. Marshal je známá autorita, takže jsem nepolemizoval, nicméně jsem na ta rozhodnutí koukal jako blázen. Trestné to ano, ale DQ? A navíc DQ hráče, který je v tom nevinně? Toho "dobráka" jsem přeci upozornil, že pujčování holí v takovéto soutěži je "trestné" . Marshal jednal dost přesvědčivě, o jeho znalostech nepochybuju, mě se nic moc nestalo, tak jsem to dál nepitval. Ale i tak, být to na první jámě, tak jsem celé hřiště bez hole a tahat se s někým o hůl, pokud si ten dotyčný usmyslí porušit pravidlo mi přijde trochu mimo mísu. Řekl bych, že to není můj problém.Nebo je to všechno jinak?

Díky za odpověď. Honza.


Odpověď na dotaz


Ach jo...

Honzo, pravidlo 4-4. Přípustný počet holí nic o DQ za půjčení hole od spoluhráče neříká...
a) byl maršál zároveň členem soutěžního výboru nebo delegovaným rozhodčím pro váš turnaj? Pokud ne, pak je celý jeho zásah do turnaje jen blábolení. Pokud ano, pak je to horší a složitější.
b) dotyčný Korejec měl správně dostat dvě trestné na dané jamce.
c) žádná DQ vám v tomto případě ani náhodou podle Pravidel nehrozila.

Seriózně mě hodně zajímá, na kterém hřišti se tahle historka odehrála... Třeba někde najdete můj email...
Díky za dotaz a proboha ať nemáte podobných zkušeností víc...





Citovaná pravidla

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
20.9.Atlanta, Tour Championship
20.9.Vilamoura,Portugal Masters
21.9.Almaty,KazKazakhstan Open
24.9.Adendorf, Castanea Resort Champion
27.9.Kuala LumpSime Darby LPGA Malaysia
27.9.KaskádaMoneta Czech PGA Tour
TOPlist
Square Marsann 17. 9. – 27. 9. 2018