Golf Geum obarvení  nové levé 6.12.2018
Golf Geum obarvení od 6. 12. 2018 pravá část
Golf Geum obarvení od 6. 12. 2018 horní část

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Spor o vysledek ve hře na rány

A A A

Dobrý den,
při mistrovství klubu na rány(soutěž ČGF)došlo k následující situaci:

Dle tvrzení dvou hráčů ve flightu (jeden z nich zapisovatel soutěžícího) soutěžící při probe-šlágu zasáhl míček, který se pohnul významně a viditelně z původní pozice. Dále soutěžící hrál tento míček z nové pozice bez toho, že by přiznal ránu, příp. vrátil míček na původní pozici s trestem a nahlásil na jamce výsledek, jako by se nic nestalo. Dotčený soutěžící byl pro turnaj prohlášen hlavním rozhodčím a členem soutěžního výboru pro tento turnaj.
Oba hráči, kteří tuto situaci viděli tuto skutečnost nahlásili jako protest dalším dvěma členům soutěžního výboru po ukončení kola. Po odehrání jamky, kde došlo k údajnému pochybení tuto věc neřešil se soutěžícím ani zapisovatel, ani hráč,který situaci viděl. Soutěžící při konfrontaci a diskuzi po zakončení kola trval na tom, že si není ničeho vědom, a že se ničeho proti pravidlům nedopustil a trval na původním, nahlášeném výsledku.Věc vešla ve známost i ostatním účastníkům turnaje. Jelikož je výsledek "jako že nic" zapsán na serveru ČGF, předpokládám, že byla v závěru odevzdaná karta podepsaná jak soutěžícím tak zapisovatelem. Osobně jsem kartu neviděl. Krom toho,že je to "divná" situace - co s tím podle pravidel? Turnaj není uzavřen a dotčení toto dále nějak řeší. Uvádím fakta potvrzená těmito hráči, soutěžícím a členem soutěžního výboru.

Díky, Honza

Odpověď na dotaz


Dobrý den Honzo.

Nádherný příklad, jak může někdo z definitivně nejzásadnějšího (z hlediska sportovního) turnaje roku udělat maglajz desáté generace...
Po pravdě řečeno se trošku neorientuji v konci sdělení a protože jsem se k němu dostal ještě ke všemu se zpožděním, asi už nebude moje odpověď dostatečně účinná - tedy pokud jsem dobře rozuměl tomu, že v době jejího vzniku ještě stále nebyl tunaj uzavřen...

Takže; pokud podali soutěžící nebo spoluhráči protest, ten řešil Soutěžní výbor a neshledal důvod, aby výsledek hráče nějak měnil nebo konal další akci, je to rozhodnutí Soutěžního výboru a tečka.
Hodně mě děsí, že - zřejmě, ale není důvod Vám nevěřit - golf hrají certifikovaní rozhodčí ČGF, kteří neznají Pravidla a dokonce možná i podvádějí.
Další věc je, že podle Soutěžního řádu ČGF, podle kterého se hrají všechna mistrovtsví klubů, nesmí hlavní rozhodčí v takové soutěži nastoupit (myšleno mistrovství klubu).
Správné řešení situace v daném momentu se týkalo také toho, jestli dotyčný odevzdal podepsanou score kartu s nižším výsledkem a samozřejmě v souvislosti s věcmi, které vyšly najevo v šetření. Jestli bylo vše tak, jak popisujete (znovu uvádím, že nemám důvod nevěřit, jen jsem po jednom excesu z letošní sezony opatrnější), pak hráč měl odevzdat na dané jamce výsledek skládající se z odehraných ran plus dvě trestné za hru z nesprávného místa. Pokud podepsal a odevzdal nižší výsledek, je DQ. Obávám se, že podle všeho v tomto případě zapisovatel bude (opět po zjištění všech skutečností - ale s největší pravděpodobností) taky DQ a to podle Rozhodnutí 1-3/6, tedy v situaci, kdy zapisovatel i hráč podepíší špatné skóre na jamce vědomě, nebo stejěn tak podle Rozhodnutí 6-6a/5 v případě, že se prokáže, že hráč o špatném skóre v kartě nic nevěděl...

Celé je to ale hodně divná situace, jak jste ji sám pojmenoval. A to určitě i pro mé kolegy nejenom z Komise rozhodčích ČGF. Pokud turnaj není do dnešního dne uzavřen, je možné vše nahodit na správnou kolej. Ale při letmé prohlídce všech mistrovství jsem žádné neuzavřené nenašel.

Honzo ať máte méně - nebo raši žádné podobné zkušenosti. Hezkou hru.





Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková od 8. 10. 2018