Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Provizorní míč

A A A

Dobrý den.
Kolega zahrál z odpaliště a míč se od stromu odrazil, neznámo kam. Nenašli jsme ho. Zahrál provizi, která se moc nepovedla. Hrál další ránu a shodou okolností tato druhá rána skončila kousek od místa dopadu první rány původního míče. Hráč prohlásil, že provizní míč neodosáhl délky toho prvního, původního, provizi sebral a hrál prvním původním míčem. Postupoval správně?
Děkuji za odpověď, Pavel Praha

Odpověď na dotaz



Pavle je mi moc líto, ale rozhodně nepostupoval...
Pokud jsem Vaše vyprávění pozorně rozmotal, pak kolega zahrál "doněkam", hledal, nenašel a zahrál ránu dalším míčem, kterou nazval jako "provizorní". Jenže to bohužel není pravda...
Hned v první odstavci Pravidla 27 je totiž psáno: Jestliže míč může být ztracen mimo vodní překážku nebo může být mimo hřiště, může hráč, aby ušetřil čas, hrát provizorně další míč v souladu s Pravidlem 27-1. Hráč musí o svém úmyslu hrát provizorní míč uvědomit svého soupeře ve hře na jamky nebo zapisovatele nebo spoluhráče ve hře na rány a musí tento míč odehrát před tím, než on nebo jeho partner odejdou hledat původní míč.
Takže měl jednoznačně dokončit jamku míčem, který označil jako provizorní. Pokud se tak nestalo a hrálo se na rány, pak měl být diskvalifikován. Pokud se jednalo o Stableford a na uváděné jamce s takto špatným postupem dosáhnul na body, pak měl být rovněž diskvalifikován. Pokud na body nedosáhnul, pak jeho výsledek i s tímto postupem platil.

Pozor na to! Provizorní míč je možné odehrát jen tehdy, pokud ještě hráč nevyrazí původní míč hledat!

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Square 300 začínáme 6. 4. 2019