DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Míč v jiné jamce

A A A

dobrý den Michaeli,
je to trochu teoretický dotaz, ale trochu jsem se k němu přiblížil v Mstěticích. Zde je spojený green jamky 9 a 18. V tom horku, které nyní panuje, již docházejí síly, a míček mi šel víc doprava, než jsem chtěl. Vše sice dobře dopadlo, ale k tomu mému teoretickému dotazu.

Protože jde o společný green, předpokládám, že i když mám míček u jiné jamky, stále jsem i na svém greenu a nemůžu volně dropnout mimo green dle pravidla 25.3. Pokud je má úvaha správná, co se stane, když při patu do své jamky se strefím do té cizí, které leží na spojnici míček - správná jamka? Navrtání v Mstěticích to prakticky vylučuje, ale "když se daří, tak se daří" :)

děkuji a pškný den
Michal

Odpověď na dotaz


Michale dobrý den.

On to zase až tak teoretický dotaz není! Ale odpověď není až tak těžká. Jamka je totiž jáma vyhloubená správou hřiště. A tedy z definice půdy v opravě nemusí být takto ani označena, stává se jí automaticky.
Pravidlo 25 | Půda v abnormálním stavu, zabořený míč a nesprávné jamkoviště, a. Překážení a následně b. Úleva, to jsou důležité texty, které hledáme. Hlavně pak postup v odstavci (iii). Takže pokud míček skončil v nesprávné jamce, vyndáme ho a umístíme ne blíž jamce na nejbližší místo, kde jamka nepřekáží v další hře. Totéž smíme udělat v případě, že nesprávná jamka "pouze" překáží ve směru našeho puttu. Ale pozor:
Tento postup se týká opravdu pouze SPOJENÝCH JAMKOVIŠŤ! Pokud by jamkoviště byla oddělena, pak jde o nesprávné jamkoviště a postup je zcela jiný (Pravidlo 25-3)...

Hezkou hru Michale a díky za dotaz!




Citovaná pravidla

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017