Golf Geum obarvení  nové levé 6.12.2018
Golf Geum obarvení od 6. 12. 2018 pravá část
Golf Geum obarvení od 6. 12. 2018 horní část

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Opakování rány a hra nesprávným míčem

A A A

Dobrý den pane Jone, dík za Vaši poradnu, rád ji čtu a mám na Vás dva dotazy:

1. drajv z odpaliště, daleko, nikdo z čtyřčlenného flajtu neviděl víc, než že to byla podařená rána. Míč jsme však nalezli o 100 m blíže k odpališti, než jsme předpokládali. Jediné vysvětlení - míč trefil dráty vysokého napětí (Mstětice) a rána by se tedy měla beztrestně opakovat. Ale skutečnost, že míček dráty opravdu trefil NIKDO nevidel, proto jsme míč hráli tak, jak leží. Udělali jsme chybu?

2. hrála se rána do greenu přes horizont a na riziko, neboť bylo navrtáno hned za vodní překážkou. Míč jsme nikde nenašli, proto jsme usoudili, že je prakticky jisté, že skončil ve vodní překážce. Následoval drop a dohrání jamky. Při odchodu na další odpaliště ovšem hráč původní míč nalezl a identifikoval (asi se odrazil od kamenů a odletěl poměrně daleko a nečekaným směrem). Situaci jsme vyhodnotili jako hru nesprávným míčem se ztrátou jamky (jamkovka). Udělali jsme chybu?

Díky a hodně zdaru ve Vaší práci
Aleš Nedvídek

Odpověď na dotaz


Aleši dobrý večer.

K bodu jedna: míč se mohl odrazit po dopadu i od spingleru. Neudělali jste chybu, protože nebylo nade vší pochybnost jasné, že míč trefil dráty.

K bodu dva: tady jste už chybu udělali. Pokud jste uvedli do hry míč dropem u vodní překážky, stak se takový míč míčem ve hře a původní míč byl ztracen. Takže nebylo možné hru vyhodnotit jako hru nesprávným míčem. Už proto, že by to mohl být maximálně míč nesprávně nahrazený.

Aleši snad takto stačí. Díky za "dvojitý dotaz" a hezkou hru přeji!




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková od 8. 10. 2018