Pravidlová poradna s Michaelem Jonem
Zvednutí nesprávného míče na jamkovišti



Dobrý den,
minulý rok se mi na jednom turnaji stala situace a dodnes si nejsem jistý, zda jsem správně postupoval.
Na greenu jsem omylem po označení polohy markovátkem zvedl soupeřův míč. Když jsem jej chtěl očistit zjistil jsem, že to není můj míč a vrátil jsem jej na původní místo. Poté jsem označil svůj míč a dokončil jamku. Jelikož nikdo nic nenamítal nezapsal jsem si žádnou trestnou ránu.
Pročítal jsem pozorně pravidla a nevím jaké pravidlo se na tento případ vztahuje a zda jsem postupoval správně.
Děkuji za Vaší odpověď.
Petr P.
Odpověď na dotaz
Dobrý den Petře.
Z Pravidel se dá řešení vyčíst, ale pravda je, že velice komplikovaně. A taky si vysvětlíme jednu věc: pokud to byl opravdu míč Soupeře, pak jste hráli jamkovku a bylo by to trestné. Myslím ale, že jste spíš hráli na rány nebo stableford - tedy je to jen a pouze moje spekulace - a tak šlo o míč Spoluhráče. Sáhneme proto po delší době pro Rozhodnutí. V nich je naprosto zřetelně popsán přímo tento "Váš" případ, a to v Rozhodnutí 20-1/4. Na otázku, zda je trestné, když na greenu hráč zvedne spoluhráčův míč bez jeho souhlasu (což je skutečně Váš případ), dává toto Rozhodnutí odpověď Není to trestné, míč musí být umístěn zpět (viz. Prav.18-4).
Takže jste postupovali správně. Pokud se tak stalo opravdu při hře na jamky a byl to míš soupeřův, nikoliv spoluhráčův, pak Rozhodnutí 20-1/2 s odvoláním na Pravidlo 18-3b "oceňuje" takové zvednutí míče jednou trestnou.
Petře díky za dotaz a chtěl bych poprosit tazatele, aby ve svých dotazech uváděli formát hry - rány, stableford, jamkovka, foursome... Je to důležité pro posuzování případů, jak je vidět na dotazu Petra.
Petře hezkou hru!
Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!
« Předchozí dotazNásledující dotaz »
20.4. | Antalya,Tu | Turkish Airlines Challen |
23.4. | Mstětice | Czech Pro-Am |
25.4. | Haugschlag | Haugshclag NÖ Open |
26.4. | Avondale, | Zurich Classic of New Or |
26.4. | Čína | Volvo China Open |
3.5. | Charlotte, | Wells Fargo Championship |