Mladé Buky obarvení od 20. 8. 2018
obarvení Mladé Buky od 20. 8. 2018 pravá
obarvení Mladé Buky top od 20. 8. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

kontakt s míčem spoluhráče na greenu při puttu

A A A

Dobrý den.
Zažil jsem zajímavou situaci:

Zůstali jsme na greenu poslední dva, já měl míč asi do metru od jamky a šel na putt, kolega byl vzdálen od jamky asi půl metru, zahrál jsem putt a především z důvodu, že bylo navrtáno v mírném svahu míček udělal \"zmrzlinu\" a vydal se směrem po svahu k pozici míče spoluhráče, který již ležel namísto původně umístěného markovátka pod jamkou. Stalo se to co je z titulku patrno a můj míč se zastavil o míč spoluhráčův.

Otázka zní:
a/ Když spoluhráč umístil míč namísto markovátka mimo můj zorný úhel (dfc za mými zády) a já to před odehráním nevěděl, budu já či on nějak potrestán?
b/ Kdybych si před odehráním svého puttu všiml, že spoluhráč si míč pokládá na místo markovátka, ještě před odehráním mého puttu, byl bych při jeho neupozornění (a následném průběhu výše popsané události) na to, aby tak nečinil potrestán?

Děkuji za odpověď.
Libor

Odpověď na dotaz


Dobrý den Libore.

Pro posouzení otázky "a" je potřeba znát další detail. Jestli spoluhráč míč umístil na green před odehráním puttu nebo až potom, co jste míč udeřil.
Co se týká postupu v situaci "b" - ano, pokud byste viděl, že spoluhráč umístil míč na green a odehrál putt a následně by vše proběhlo stejně, jako v základním zadání, pak byste byl potrestán podle Pravidla 19-5. Jiným míčem , konkrétně podle odstavce a).

Díky za dotaz Libore a hezkou hru.




Citovaná pravidla

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
18.10.SotograndeAndalucia Valderrama Mas
18.10.Shanghai, TBA
25.10.Shanghai, WGC - HSBC Champions
25.10.New TaipeiSwinging Skirts LPGA Tai
25.10.Al KhaimahRas Al Khaimah, 2017 Gol
1.11.Antalya, TTurkis Airlines Open
TOPlist
Square 300 Šípková od 8. 10. 2018