obarvení leva cast 4. 4. 2018
obarveni prava cast 4. 4. 2018
obarveni top 4. 4. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

trest nebo DQ?

A A A

Dobrý den,
Tiger se dnes po dohrání kola dozvěděl, že dostal 2 trestné za to, že si dropnul zavrtaný míč (nevěděl, že je v bunkru). Takže místo toho, aby prošel cutem s +1, jede domů s +3.
Neměl by být ale DQ za to, že neopravil své skore před odpalem na další jamce? Někde jsem to četl, ale asi mi něco uniká, protože mu jen po skončení kola přičetli 2 trestné. Mohl byste mi objasnit v čem se zřejmě pletu nebo jaká okolnost mi uniká?

Děkuji
Jarda

Odpověď na dotaz


Dobrý den Jardo.

Takže pojďme udělat pořádek. Ve všem. začneme situací TW. Ten se totiž nenacházel v bunkeru. Jeho míč byl zabořený v písku, ale nikoliv v bunkeru. profesionálové mají v souladu s Pravidly rozšířenou výjimku na míč zabořený v poli. Kdekoliv. Jenže míč musí být zabořený pod povrchem země a v zemi. A v TW případě byl zabořený jen v písku, nikoliv pod úrovní země. takže neměl nárok na úlevu, kterou si vzal. Takže zahrál podle Pravidla 20-7. Hra z nesprávného místa c. Hra na rány za dvě trestné. No a DQ by byl v případě, že by v souladu s Pravidlem 6-6. Výsledky ve hře na rány podepsal a odevzdal score kartu. TW ale zcela evidentně ještě neměl kartu podepsanou, když se tento prohřešek řešil.
Trest DQ po odehrání z následujícího odpaliště následuje například poté, kdy hráč nedohraje předcházející jamku nebo když zahraje z nesprávného místa, získá tím významnou výhodu a tuto chybu neopraví.

Díky za dotaz Jardo a hezkou hru!




Citovaná pravidla

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
18.7.CarnoustieThe Open Championship
19.7.NicholasviBarbasol Championship
19.7.Kunětická MMČR juniorů
19.7.Carnoustie147th Open Championship
19.7.Zell am SeZell am See - Kaprun Ope
20.7.Le VaudreuLe Vaudreuil Golf Challe
TOPlist
Square 300 Olomouc 9. 4. 2018