Golf Geum obarvení  nové levé 6.12.2018
Golf Geum obarvení od 6. 12. 2018 pravá část
Golf Geum obarvení od 6. 12. 2018 horní část

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Dotyk míče při dvičném švihu na odpališti

A A A

Dobrý den,
minulý týden se mému spoluhráči (protihráči) při jamkovce stalo, že na odpališti při cvičném švihu se dotkl míčku, který byl již natýčkovaný, samozřejmě z týčka spadl. V pravidlech jsme tuto záležitost nenašli a protihráč si natýčkoval znovu a hrál bez trestné rány. Je to takto dobře?

Děkuji
Honza

Odpověď na dotaz


Honzo výtečně!

Je vidět, že stále platí to, že když člověk golf aspoň "cítí", nikdy by neměl udělat nějakou pravidlovou botu... I když to nemusí platit vždycky stoprocentně...

A teď si to najdeme v těch Pravidlech, ať to máte s kompletní metodikou;
1) Natýčkovaný míč na odpališti není ve hře, takže trest podle Pravidla 18-2. Hráčem, partnerem, nosičem nebo výstrojí (který by jediný přicházel do úvahy) nemůže být aplikován. Kdy je míč ve hře? V části zvané Oddíl II – Definice najdeme definici Míč ve hře. Hned první věta je potřebná - Míč je ve hře, jakmile hráč zahraje ránu z odpaliště..
2) Rána a cvičná rána nejsou totéž. Opět v definicích najdeme pojem Rána, Váš parťák (a z toho jste asi správně vycházeli) rozhodně neměl v úmyslu udeřit míč, takže ani tady "nepochodíme". Ani s "ránou, ani s rozhodnutím 11-3/1 (hráč zahraje na odpališti "luftšlág" a následně míč shodí z týčka) nemůžeme operovat.

Závěr jediný - všechno jste řešili správně! Honzo šťastný a veselý rok 2013!




Citovaná pravidla

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková od 8. 10. 2018