obarvení leva cast 4. 4. 2018
obarveni prava cast 4. 4. 2018
obarveni top 4. 4. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Položení patru na dráhu patu

A A A

V turnaji si hráč na jamkovišti omarkuje míč, zvedne jej a na předpokládanou dráhu patu si položí patr. Násadou zaměří k jamce, patr zvedne, umístí míč a patuje do jamky. Část hráčů si myslela že to není dovoleno. Uváděné důvody: trestné je pouhé dotknutí se dráhy patu, patkou, násadou i držadlem může být na dráze patu cokoli stlačeno (třeba žížalince) a zná li hráč délku patru může to být klasifikováno jako měření. Druhá část tvrdila, že to trestné není, problém byl nakonec telefonicky konzultován s fundovanějším rozhodčím se sdělením, že to trestné není. Volající aktivista pak nelichotivě zhodnotil činnost rozhodčích turnaje. Dotaz: opravdu i v tomto případě platí, že co není zakázáno je povoleno?

Za odpověď díky předem, poradna je super.
Miloš

Odpověď na dotaz


Miloši dobrý den. Nejdřív díky za pochvalu a teď k odpovědi:

Dojdeme si pro ní do Pravidla 16-1. Všeobecně a) dotknutí se dráhy puttu. Tady sice najdeme řádek, který popisuje relativně podobnou situaci, ale opravdu jenom zdánlivě podobnou. Podle bodu (ii) totiž hráč smí při zakládání za míč přiložit hůl před míč, aniž by přitom cokoliv stlačoval... Ve vámi popsaném případě jde jasně o porušení Pravidla 16-1 a tudíž úkon za dvě, rozhodně ne za nulu... nešlo totiž o akt související se zakládáním za míč!

Jen doufám, že jste telefonickou konzultaci s rozhodčím neprováděli při turnaji, když jste byli ve hře, nebo dokonce s rozhodčím, který byl v tom samém turnaji taky ve hře... Bohužel to na mně tak působí...

Díky za dotaz a hezkou hru!




Citovaná pravidla

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
18.7.CarnoustieThe Open Championship
19.7.NicholasviBarbasol Championship
19.7.Kunětická MMČR juniorů
19.7.Carnoustie147th Open Championship
19.7.Zell am SeZell am See - Kaprun Ope
20.7.Le VaudreuLe Vaudreuil Golf Challe
TOPlist
Square 300 Olomouc 9. 4. 2018