ČPP – LEFT
ČPP – RIGHT
ČPP – TOP

BMW řady 6 Gran Coupe

20.07.2012 | Martin Kučera | publikováno v rubrice PR článek
A A A

Gran Coupe je třetí karosářskou verzí BMW řady 6. Přichází jako odpověď na Mercedes třídy CLS, který loni přezbrojil už na druhou generaci. Čekání na čtyřdveřové kupé z Mnichova bylo opravdu dlouhé, mezitím zareagovali i u Audi, zatímco BMW vyrukovalo jen s víceúčelovým 5 Gran Turismo.

Teď je tomu ale konec, Gran Coupe je konečně realitou, jako šesté karosářská verze řady 5 a 6. Už zběžným pohledem je ale zřejmé, že novinka pokukuje výš. Dlouhá a nízká silueta staví na obrovské kapotě motoru, elegantní linii střechy a dlouhém a svalnatém, přesto štíhle působícím zadním převisu.

Čísla podporují dojem něčeho víc. Délka překonává hranici pěti metrů a ceny sebevědomě startují nad dvěma miliony korun. 6 Gran Coupe proto nepokrytě zasahuje do teritoria řady 7. Ta je luxusní a extravagantní, čtyřdveřové kupé zase především krásné a lehkomyslně rozmařilé.

Interiér pochází z kupé řady 6. Sedí se extrémně nízko, níž se ze všech čtyřdveřových aut sedí snad jen v Aston Martin Rapide. Výhled z vozu je nečekaně dobrý, hlavní komplikací je masivní B sloupek, který ztěžuje výjezd šikmo na hlavní silnici. Sympatické je naopak sportovní čalounění sedadel a ukotvení bezpečnostního pásu přímo k sedadlu, nikoliv ke sloupku karoserie. To a další detaily pomáhá pozvednout Gran Coupe nad úroveň běžných BMW.

Dozadu lze formálně usadit tři pasažéry, pohodlně se tam budou ale cítit dva. Těm BMW dopřává dostatek prostoru pro nohy a mírně anatomicky tvarovaná sedadla. Pouhých 1392 mm vysoká karoserie ale ubírá místa pro hlavu. Nakonec to k této kategorii aut neodmyslitelně patří.

K první projížďce jsme zvolili model 640d, tedy šestiválcový třílitrový turbodiesel Twin Power přeplňovaný dvojicí různě velkých turbodmychadel. Na zadní kola posílá přes osmistupňovou automatickou převodovku nejvýš 230 kW a 630 Nm. Pro pětimetrový vůz je to bohatě dimenzovaný pohon, maximální rychlost 250 km/h a akcelerace na stovku za 5,4 sekundy jsou dostatečně výmluvná fakta.

Nechybí samozřejmě snaha snižovat spotřebu paliva: systém start-stop a funkce Eco Pro, která se u BMW stává samozřejmostí. Opačným extrémem je režim Sport, který umožňuje snadno dostat z motoru a převodovky maximum. Proč to zmiňujeme? Elektroniku se podařilo vyladit nejlépe ze všech dosavadních BMW. I v tom nejúspornějším nastavení auto nebojkotuje potřebu pořádně akcelerovat a naopak i v nejsportovnějším módu dokáže zvolnit – třeba jet při 100 km/h pohodově na osmý převodový stupeň.

Adaptivní podvozek se v 6 Gran Coupe chlubí tím nejlepším naladěním, jakého v Mnichově dosáhli. Šestka je na nízkoprofilových 19palcových kolech ve sportovním módu hodně tvrdá, a to je dobře, naopak v komfortním módu dokáže udržet potřebnou míru komfortu i na našich nekvalitních vozovkách.

Když k tomu přidáte ochotu laškovně pohodit zadkem v zatáčce a navzdory hmotnosti a rozměrům schopnost nechat se řídit volantem i plynovým pedálem, ukáže se, že 6 Gran Coupe je trefou do černého. Najednou to všechno dává smysl – v Mnichově nezapomněli dělat pořádná auta pro řidiče, jen se s některými modely rozhodli jít vstříc méně puristickým zákazníkům. Chytrá strategie, ve které si každý najde to svoje BMW. To by mohlo být zárukou dalších prodejních úspěchů.

Více na www.renocar.com

BMW 6 Gran Coupe – Základní technická data

Motor

640i

650i

650i xDrive

640d

Převodovka

8A

8A

8A

8A

Zdvihový objem [cm3]

2979

4395

4395

2993

Válce/ventily

6/24

8/32

8/32

6/24

Největší výkon [kW/ot/min]

235/5800-6000

330/5500-6000

330/5500-6000

230/4400

Největší toč. mom. [Nm/ot/min]

450/1300-4500

650/2000-4500

650/2000-4500

630/1500-2500

Max. rychlost [km/h]

250

250

250

250

Zrychlení 0-100 km/h [s]

5,4

4,6

4,5

5,4

Komb. Spotřeba [l/100 km]

7,7-7,9

8,6-8,8

9,2-9,4

5,5-5,7

Počet přečtení: 967
Komentáře

Zapoj se do diskuze

Jméno:
E-mail:
Váš příspěvek:

TOPlist
Mediaboard Square 300 Skanska
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017