ČPP – LEFT
ČPP – RIGHT
ČPP – TOP

BMW řady 6 Gran Coupe

17.09.2012 | Martin Kučera | publikováno v rubrice PR článek
A A A

Gran Coupe je třetí karosářskou verzí BMW řady 6. Přichází jako odpověď na Mercedes třídy CLS, který loni přezbrojil už na druhou generaci. Čekání na čtyřdveřové kupé z Mnichova bylo opravdu dlouhé, mezitím 5 Gran Turismo” href=”http://www.auto.cz/test-bmw-530d-gran-turismo-2207″ target=”_blank”>5 Gran Turismo.

Teď je tomu ale konec, Gran Coupe je konečně realitou, jako šesté karosářská verze řady 5 a 6. Už zběžným pohledem je ale zřejmé, že novinka pokukuje výš. Dlouhá a nízká silueta staví na obrovské kapotě motoru, elegantní linii střechy a dlouhém a svalnatém, přesto štíhle působícím zadním převisu.

Čísla podporují dojem něčeho víc. Délka překonává hranici pěti metrů a ceny sebevědomě startují nad dvěma miliony korun. 6 Gran Coupe proto nepokrytě zasahuje do teritoria řady 7. Ta je luxusní a extravagantní, čtyřdveřové kupé zase především krásné a lehkomyslně rozmařilé.

Interiér pochází z kupé řady 6. Sedí se extrémně nízko, níž se ze všech čtyřdveřových aut sedí snad jen v Dozadu lze formálně usadit tři pasažéry, pohodlně se tam budou ale cítit dva. Těm BMW dopřává dostatek prostoru pro nohy a mírně anatomicky tvarovaná sedadla. Pouhých 1392 mm vysoká karoserie ale ubírá místa pro hlavu. Nakonec to k této kategorii aut neodmyslitelně patří.

K první projížďce jsme zvolili model 640d, tedy šestiválcový třílitrový turbodiesel Twin Power přeplňovaný dvojicí různě velkých turbodmychadel. Na zadní kola posílá přes osmistupňovou automatickou převodovku nejvýš 230 kW a 630 Nm. Pro pětimetrový vůz je to bohatě dimenzovaný pohon, maximální rychlost 250 km/h a akcelerace na stovku za 5,4 sekundy jsou dostatečně výmluvná fakta.

Nechybí samozřejmě snaha snižovat spotřebu paliva: systém start-stop a funkce Eco Pro, která se u BMW stává samozřejmostí. Opačným extrémem je režim Sport, který umožňuje snadno dostat z motoru a převodovky maximum. Proč to zmiňujeme? Elektroniku se podařilo vyladit nejlépe ze všech dosavadních BMW. I v tom nejúspornějším nastavení auto nebojkotuje potřebu pořádně akcelerovat a naopak i v nejsportovnějším módu dokáže zvolnit – třeba jet při 100 km/h pohodově na osmý převodový stupeň.

Adaptivní podvozek se v 6 Gran Coupe chlubí tím nejlepším naladěním, jakého v Mnichově dosáhli. Šestka je na nízkoprofilových 19palcových kolech ve sportovním módu hodně tvrdá, a to je dobře, naopak v komfortním módu dokáže udržet potřebnou míru komfortu i na našich nekvalitních vozovkách.

Když k tomu přidáte ochotu laškovně pohodit zadkem v zatáčce a navzdory hmotnosti a rozměrům schopnost nechat se řídit volantem i plynovým pedálem, ukáže se, že 6 Gran Coupe je trefou do černého. Najednou to všechno dává smysl – v Mnichově nezapomněli dělat pořádná auta pro řidiče, jen se s některými modely rozhodli jít vstříc méně puristickým zákazníkům. Chytrá strategie, ve které si každý najde to svoje BMW. To by mohlo být zárukou dalších prodejních úspěchů.

Více na www.renocar.com/bmw

Počet přečtení: 773
Komentáře

Zapoj se do diskuze

Jméno:
E-mail:
Váš příspěvek:

TOPlist
Mediaboard Square 300 Skanska
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017