ČPP – LEFT
ČPP – RIGHT
ČPP – TOP

Zmizte z turnaje, slyšelo mnoho Čechů

23.05.2013 | Antonín Ebr | publikováno v rubrice Novinky
A A A

Dohady kolem Tigera Woodse, jenž měl být podle mnohých na letošních Masters diskvalifikován za podpis špatné skórkarty po chybném dropu, dala vzpomenout na nejkurióznější příběhy z historie českého a slovenského golfu. Důvody administrativního ukončení turnaje byly nejrůznější. Ze hry byl například vyřazen celý flight, profesionálovi došly míčky, další vytáhl praporkovou tyč i s míčkem. A většinou někomu zazvonil telefon…

Diskvalifikace z turnaje je pro profesionála finančním problémem, pro klubového hráče velkou ostudou a pro začátečníka maximálně zkušeností, kterou si dobře zapamatuje. Je diskvalifikace výmyslem moderní doby, nebo se s ní mohl blíže seznámit třeba i golfista v polovině minulého století? Mohl.

Před mnoha lety byl v lize diskvalifikován tým Líšnice a přišel tak o cenné vítězství nad favorizovanými Karlovými Vary. Důvodem byl František Lébl, toho času na vojně právě ve Varech, který si nestačil potvrdit lékařskou prohlídku. Vedení klubu se domnívalo, že je jako voják automaticky zdravotně způsobilý ke golfu. Možná ano, ale ne úředně.

Na jednom z utkání nejlepších amatérských hráčů Východ – Západ, byl diskvalifikován celý flight. V Cihelnách si hráči před zraky kapitánů obou družstev a představitelů federace dovolili svými drivy přepálit hráče před sebou. Bylo to zásadní porušení golfové etikety a všichni se shodli na okamžitém vyřazení.

Co takhle pozdní příjezd na hřiště, respektive na první týčko? Stalo se to třeba amatérskému reprezentantovi Tomáši Kamasovi. Jako člen místního klubu se na profesionální turnaj ze série Alps Tour hraný v Mnichu těšil dvojnásob. Těšil, ale nehrál. Dostavil se pozdě.

V průběhu soutěže nesmí hráč telefonovat, přijímat telefonní hovory ani mobilem rušit. Člověk je však tvor zapomnětlivý, a tak se stalo, že z profesionálního turnaje ve Mstěticích musela být diskvalifikována třeba Zuzana Mašínová, neboť jí přístroj zazvonil v bagu. Na stejném místě musel skončit Steve Bradley, protože mobil použil caddie, shodou okolností jeho žák z “rohožky”.

V Telči se nechal dobrovolně vyřadit z turnaje Karel Skopový senior. Míček kolegy z flightu prokazatelně spadl na green, zcizila ho však cyklistka. Jak zavolat rozhodčího, když se smí telefonovat, jen když jde o zdraví? Nakonec se obětoval Skopový, který byl na turnaji i jako pořadatel. Rozhodčímu musel volat několikrát, protože ten mu hovor právě kvůli obavě z jeho diskvalifikace nechtěl vzít.

Dalšího profesionála Libora Fialu postihla diskvalifikace na Kunětické Hoře, když mu došly míčky. Na těžké hřiště si vzal pouze čtyři. Střelivo došlo například také Slovákovi Peteru Špačkovi ve Mstěticích.

Klukovinu “vymyslel” jeden český profesionál na podzim 2003, kdy byl diskvalifikován jen proto, že po chip-inu vyndal míček z jamky i s praporkovou tyčí. Ovšem nejkurióznější ukončení turnaje pro hráče nastalo v Telči, kdy nejmenovaný český profík v jednom kole opětovně porušil pravidlo 6-4. Co říká? Že hráč smí mít pouze jednoho kedíka.

Počet přečtení: 2 451
Komentáře
  • Karel napsal:

    Ten míček byl v jamce jenom napůl, byl opřený o tyč a částečně v jamce, hráč měl tyčí zakývat, aby míček spadl až na dno, takto jamku vlastně nedohrál.

  • Břéťa napsal:

    To je nějaká blbost, to vytažení tyče s míčkem v jamce. Když je míček v klidu v jamce, tak je jamka dohraná, ne?
    viz: http://www.golf.cz/pravidlova-poradna/?show=393

  • Medcin napsal:

    Dobrý den, které pravidlo porušil profesionál tou klukovinou?

  • Zapoj se do diskuze

    Jméno:
    E-mail:
    Váš příspěvek:

    TOPlist
    Mediaboard Square 300 Skanska
    Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017