ČPP – LEFT
ČPP – RIGHT
ČPP – TOP

Woods dostal dvě trestné rány za drop

13.04.2013 | Ivan Paggio | publikováno v rubrice Novinky
A A A

Tiger Woods obdržel od rozhodčích Masters dva trestné údery na základě upozornění televizního diváka. Poté, co se mu ve druhém kole na 15. jamce míč skutálel do vodní překážky, rozhodl se hrát z původního místa. Míč však nespustil nejblíže původnímu místu a za to obdržel dvě trestné. Že nebyl diskvalifikován pro podpis skórkarty se špatným výsledkem, zdůvodnili rozhodčí tím, že na situaci se vztahuje pravidlo 33-7, které stanovuje,  že diskvalifikace je rozhodnutí turnajové komise. A ta stanovila, že dvě trestné jsou trest adekvátní situaci.
Woods se k situaci vyjádřil prostřednictvím Twitteru před startem třetího kola. “Na jamce číslo 15 jsem využil drop, o němž jsem se domníval, že je ve smyslu pravidel. Nikdo mě neupozornil, že bych nějaké porušil.” Celá situace má háček v tom, že komise nejprve neměla v úmyslu Woodse potrestat. Záležitost projednávala ve chvíli, kdy hrál poslední jamku a nechala ho tedy podepsat skórkartu, o které se domníval, že je v pořádku. Ale znovu se sešla poté, co vyslechla hráčova slova v interview, že pro drop zvolil místo dál od jamky, než odkud hrál původně. Woods dodal: “Trest přijímám a chovám plný respekt k tomuto rozhodnutí.”
Sedmatřicetiletý Američan přišel o pozici v top 10 a z děleného sedmého místa přidělením dvou ran navíc klesl na devatenácté. Jeho průběžné skóre je -1, tedy pět úderů za vedoucím Jasonem Dayem.

Český mezinárodní rozhodčí Dalibor Procházka k tomu na Facebooku uvádí:
V principu je to tak, že buď hrál z nesprávného místa, za což jsou dvě trestné, následně tedy podepsal nesprávný výsledek a má být diskvalifikován. Nebo hrál ze správného místa a pak není žádný trest. Tohle totiž není ten případ, kdy by si možného porušení nebyl, respektive nemohl být vědom (decision 33-7/4.5). Na odhalení totiž není zapotřebí žádné zvětšené zpomalené video. Kdyby nevěděl přesně, odkud hrál, a jen to místo špatně odhadl, když se tam vracel, bylo by to bez trestu. Ale když sám přizná, že vědomě dropl o dva yardy dál (což určitě není „co nejblíže místu, ze kterého byl naposledy odehrán původní míč“), není podle mě co řešit. A to i kdyby v ten okamžik nevěděl, že dropoval proti pravidlům. Hráč sám zodpovídá za svou znalost pravidel. To, že to není DQ, je vysvětlováno jako trochu jiné uplatnění pravidla 33-7 (zmírnění trestu diskvalifikace), protože prvotní provizorní závěr rozhodčí udělali ještě v době, kdy Tiger hrál (takže kdyby se rozhodli už tehdy, upozornili by ho ještě před odevzdáním karty) a názor změnili až po dalším prozkoumání dnes ráno. Kdyby to poprvé zkoumali až dnes, musela by to být DQ.

Nové Top 20 druhého kola po trestu Tigera Woodse:

Počet přečtení: 2 702
Komentáře
  • Peto napsal:

    Toto evidentne mala byt diskvalifikacia. Absolutne nie je o com. Tiger vedel, ze dropuje 2 metre dalej ako bolo povodne miest. Takze dropoval na nespravnom mieste a podpisal nespravnu skorkartu. To, ze komisia to najprv vyhodnotila ako bez porusenia pravidla a nazor zmenila az po Tigerovych vyrokoch na veci nic nemeni. Kazdy hrac je zodpovedny za seba a za podpisanie spravnej skorkarky. Tiger mal vsetky potrebne informacie, aby sa sam potrestal dvoma ranami pred podpisanim skorkarty. Katastrofalne rozhodnutie. Ako vo futbale. Najprv rozhodca prehliadne penaltu, v satni zisti, ze spravil chybu, tak aspon vymysli neexistujucu zltu kartu…chyba na chybe…

  • Marek napsal:

    Podle mě je chyba, že v tomto pravidlu není specifikována vzdálenost místa dropu. “Co nejblíže” je příliš nepřesné. Je to 1cm nebo 1m? Pokud si dropnu a míček se odkutálí od místa původní rány 50cm, mám dropovat znovu, protože už nejsem “co nejblíže”? Pokud by tam byla definována vzdálenost na délku 1 nebo 2 holí jako v jíných případech dropu, bylo by to asi jasnější…

  • Gian napsal:

    To je hodně nepřesná informace. Viz – Statement from Tournament Headquarters – http://www.masters.com/en_US/news/articles/2013-04-13/201304131365864008839.html

  • Zapoj se do diskuze

    Jméno:
    E-mail:
    Váš příspěvek:

    TOPlist
    Mediaboard Square 300 Skanska
    Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017