ČPP – LEFT
ČPP – RIGHT
ČPP – TOP

Tai Chi v golfu

21.02.2012 | Aneta Zárubová | publikováno v rubrice Novinky
A A A

Tai Chi se stává stále populárnějším nástrojem, který pomáhá golfistům. Publikace,která každoročně vyhodnocuje pokroky v tréninku golfu, The 2010 Annual Review of Golf Coaching, obsahuje hned několik článků, které se věnují starodávnému bojovému umění Tai Chi a tomu, jak pomáhá v golfu. Například Phil Mickelson, Tiger Woods, Lee Westwood a Martin Kaymer také předvedli společně s mistrem Taich Chi čínské bojové umění na tiskové konferenci při příležitosti konání turnaje WGC-HSBC Championship v Shanghai. Zdá se tedy, že popularita Tai Chi v golfu stále roste.

Peter Lightbrown, britský golfový trenér a také autor několika knih o cvičení v golfu se zabývá hlavně alternativními metodami, které zahrnují i Jógu, Zen a právě Tai Chi. O Tai Chi se vyjadřuje také jako o meditaci v pohybu a o golfu si myslí, že na něj může být nahlíženo v podobném světle. Podle něj Tai Chi lidem pomáhá porozumět důležité roli středu jejich těla a jak lze využít dýchání ke spojení s ním. Toto bojové umění vede lidi k pochopení částí pohybů a následně pohybového celku, proto se dá využít i v golfu.

Hlavním problémem v golfu je, že lidé se pohyb učí tím, že ho stále opakují, někdy ale pohybu nerozumí a opakují ho špatně. Pomalu se naučit dobré pohyby a zafixovat si je do podvědomí je důležitou složkou výuky švihu. Tato metoda byla nazvána Chi-power golf a zakládá se na principech Tai Chi a vede k plynulejšímu, dokonalejšímu švihu a lepší rovnováze.  Vše má vést také k tomu, že člověk bude hrát lépe pod stresem.

Některé ze základních prvků Tai Chi v golfu si můžete vyzkoušet i vy, když si na ně budete při tréninku myslet. Jeden z nich je pravidelné dýchání, a člověk by se měl snažit vnímat hrudní kost. Dále má mít člověk zatažené břicho, tak aby jeho pánev spočívala v přirozené pozici a uvědomte si rozložení váhy svého těla v chodidlech, to hodně přispěje k lepší stabilitě. Všechny tyto akce nejprve začínají v hlavě a teprve pak je tělo realizuje.

Například Ben Hogan využíval techniky zpomaleného švihu, jeho švih byl proslulý. Tím, že prováděl švih pomalu, si uvědomoval celý pohyb a mohl tak lépe odhadnout, kde dělá chybu. Dá se říct, že Ben Hogan prakticky zavedl v golfu pojem trénink a jeho míra odhodlanosti a vytrvalost byly legendární.


Aneta Zárubová

Počet přečtení: 1 376
Komentáře

Zapoj se do diskuze

Jméno:
E-mail:
Váš příspěvek:

TOPlist
Mediaboard Square 300 Skanska
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017