ČPP – LEFT
ČPP – RIGHT
ČPP – TOP

Ideální strava na osmnáctku

18.04.2010 | Katka Opalecká | publikováno v rubrice Novinky
A A A

banana-682_862438aDěláte si svačiny na turnaje? Ale pořád nevíte, co si při hře zakousnou? Co Vás zasytí? Co pomůže proti nervozitě? Nechte se inspirovat mnoha profesionálními hráči! Ano, banány jsou ta nejlepší volba!

Chytrým výběrem jídla pro hru můžeme pozitivně ovlivnit i své výkony na hřišti. Je důležité si uvědomit, co při hře vlastně potřebujeme – stabilní výkonnost, koncentraci a pevné nervy. Je tedy důležité dbát na výběr potravin, především na ty, které udrží hladinu cukru v krvi konstantní. Mimo výběru správné stravy je také potřeba doplnit energii ve správný okamžik.

Přestože nemůžeme golf srovnávat v námaze například s maratonem, stále vyžaduje dostatečný přísun energie pro zefektivnění hry. Nechme se tedy inspirovat profesionálními hráči na světových tour. A co že oni jedí nejvíce? Jsou to právě tak oblíbené banány. Nejvíce energie totiž do těla dostaneme pomocí uhlohydrátů. Ty jsou obsaženy především v banánech a hroznovém cukru. Banány jsou velmi oblíbené nejenom díky jejich výborné chuti, ale především protože dozrávající banány dodávají tělu energii postupně. Jsou tedy vhodné pro začátek a během hry, kdy udržují ideální hladinu cukru v krvi. Naopak zralejší banány dodávají energii rychleji. Přísun cukru je pouze momentální a hladina našeho cukru záhy klesne a my můžeme pociťovat náhlou, nečekanou únavu. Proto jsou zralejší banány vhodné až ke konci hry. Zamezíme tím rychlým poklesům a nástupům energie během osmnáctky a zvýšíme tím schopnost vlastní koncentrace.

Pokud nejste zrovna příznivci čerstvých banánů, nebo se bojíte, že Vám nemusí za horkého počasí vydržet až do konce hry, můžete je nahradit rafinovanější formou banánů – sušenými plátky nebo banánovými lupínky. Ty obsahují mnohem více cukrů, než čerstvé banány a jsou proto pro hru velmi vhodné. Neobsahují pouze uhlohydráty, ale také další potřebné  prvky jako draslík a hořčík,  které hrají roli při svalové koncentraci, působí proti nervozitě a po nějaké té nezdařené ráně snižují krevní tlak a rychleji nás dostanou do pohody. Navíc se pojídáním sušených plátků zabavíme při delším čekání mezi jamkami nebo při chvilkách nervozity.

Hroznový cukr je čistým cukrem a tudíž nám garantuje rychlý přísun energie, ale stejně tak jako u zralých banánů, které obsahují vysoké množství cukrů, můžeme očekávat rychlý úpadek koncentrace v závislosti na úbytku cukru v krvi. Hroznový cukr bychom si proto měli v bagu šetřit až na závěrečné jamky.

Existují také další potraviny, které pomohou zefektivnit Vaší hru:

Oříšky – Možná trochu netradiční potravina do golfového bagu, ale za to velice poslouží. Obsahují mnoho podporujících látek pro naše tělo. Proč tedy nezkusit arašídové máslo jako svačinu na hřiště? Nebo jenom sáček oříšků, jejichž pojídání nás zabaví při čekání a zažene nervozitu.

Jablka – Nejen, že obsahují mnoho vitamínů a jsou velmi zdravé, ale obsahují i minerály, které zajistí udržení vysoké aktivity při hře.

Pomeranče – Přírodní sladkost je plná vitamínu C a přírodních cukrů. Rychle dokáží zvýšit energii a navíc jsou velmi lehké. Nemáme po nic pocit nadměrné sytosti a jsou tedy vhodné v průběhu sportovních aktivit.

Mrkve – Dokáží stabilizovat hladinu cukru v krvi a bojovat tím proti únavě. A pokud věříte svým maminkám, pomůže Vám konzumace mrkve zlepšit zrak a najdete tak snáze ztracený míček nebo přečtete těžký pat.

Voda – Protože právě voda je pro nás tím nejlepším při hře. Dehydratace pouze podpoří psychickou a fyzickou únavu. Čistá neslazená voda v kombinaci s nějakou z výše uvedených pochutin nás osvěží a dosáhneme vysoké koncentrace při hře.

Zdárným dopatováním na osmnácté jamce však nic nekončí a správnou stravu bychom měli tělu dopřát i po náročné hře. Tehdy bychom měli myslet na vydatnou stravu sestávající z uhlohydrátů – rýži, brambory nebo celozrnný chléb.

Je tedy důležité uvědomit si, jaké další faktory kromě našich schopností ovlivňují náš výsledek a jak mi sami můžeme využít znalostí vhodné stravy v náš prospěch a docílit tím vynikajících osobních výsledků.

 

Katka75Kateřina Opalecká

 

.

Počet přečtení: 2 649
Komentáře
  • Váňa napsal:

    Netahal, vylejval …

  • rjl napsal:

    Už jste někdy tahali z hloubi bagu 4 týdny starý banán ?

  • Zapoj se do diskuze

    Jméno:
    E-mail:
    Váš příspěvek:

    TOPlist
    Mediaboard Square 300 Skanska
    Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017