ČPP – LEFT
ČPP – RIGHT
ČPP – TOP

IAGTO Czech Chapter

30.06.2004 | Redakce | publikováno v rubrice Novinky
A A A

Podporu rozvoje incomingové golfové turistiky zvýšením povědomí mezinárodní veřejnosti o kvalitě golfové struktury v České republice měla na programu tisková konference, kterou v Praze uspořádala golfová cestovní kancelář Intercontact a Medea Kultur, exkluzivní marketingový a mediální partner ČGF. Na konfernci přednášel Peter Walton, prezident IAGTO-mezinárodní asociace cestovních kaceláří.Peter Walton, President & Chief Executive IAGTO (Mezinárodní asociace golfových tour operátorů, www.iagto.com) – celosvětové obchodní asociace golfového turistického průmyslu – navštívil na 4 dny Českou republiku, aby si prohlédl produkty golfové turistiky a pomohl uvést na světový trh českou golfovou iniciativu. Dne 28.6.2004 na setkání s vedoucími představiteli české golfové turistiky v hotelu Novotel v Praze Walton vyjádřil svůj úžas a potěšení nad vysokou kvalitou golfových hřišť přístupných pro hráče golfu.

Walton dodal: „Golf v České republice je na tak vysoké úrovni, že země má šanci se stát jednou z nejúspěšnějších golfových destinací ve střední Evropě. Vynikající mezinárodní přístup, výborná hodnota za peníze, dobrá rychlost hry na hřištích, bezpečné prostředí, fantastické služby a ohromná pohostinnost jsou vedle velmi kvalitních hřišť klíčové faktory, což umožní České republice úspěšně rozvinout tento lukrativní turistický trh.“

Vrchní ředitel sekce cestovního ruchu Ministerstva pro místní rozvoj, Ing. Zdeněk Švanda, který se schůze také zúčastnil, řekl: „Ministerstvo pro místní rozvoj rozumí důležitosti golfové turistiky v České republice.“ Poté vyjádřil plnou podporu plánovaným aktivitám. Tyto aktivity podporuje a vítá i ČGF, jak v projevu zdůraznil Ing. Vladimír Junek, mezinárodní tajemník ČGF.

Jako výsledek nadšené odezvy na schůzi od obou stran, soukromého i veřejného sektoru, Walton oznámil okamžité uvedení IAGTO „České golfové kapitoly“. Walton řekl: „IAGTO zajistí základní strukturu, kde představitelé veřejného a soukromého sektoru mohou spolupracovat, aby se golfová turistika do České republiky rozvinula mnohem rychleji. Založení České golfové kapitoly v naší globální asociaci je vlastně první krok.“
Marie Jehličková, generální ředitelka specializovaného golfového tour operátora Intercontact Praha a členka IAGTO Steering Committee, dnes poznamenala: „Máme radost, že už několik klíčových společností a organizací vyjádřilo svůj zájem o začlenění do IAGTO České golfové kapitoly.“

Walton dodal: „Dalším krokem by mělo být založení České golfové turistické asociace, ale již uvedení IAGTO České golfové kapitoly položí základ pro rychlý vzestup České republiky jako budoucí vyhledávané golfové destinace.“

Hlavní záměr Waltonovy návštěvy bylo poskytnout impuls pro Českou republiku a soukromé sektory, aby pracovaly společně a vytvořily tak sjednocenou golfovou strategii pro nadcházející 3 roky. Walton řekl: „Odměnou za tento společný výkon v tomto období bude rychlý nárůst příjmů z golfové turistiky pro Českou republiku v odhadu €20 milionů ročně.“

IAGTO má více než 800 členských společností a organizací v 66 zemích, včetně 185 vedoucích světových golfových tour operátorů. IAGTO také založilo každoroční veletrh golfové turistiky – International Golf Travel Market, spravuje Golf Travel Writers Association, pořádá každoroční Golf Tourism Awards a provádí celosvětový výzkum golfových trendů.

Golfová turistika má hodnotu více než €10 miliard celosvětově a více než €2 miliardy v Evropě. V Evropě je asi 5 milionů lidí, kteří hrají golf pravidelně a mají to maximálně 2 hodiny letu do Prahy. Německo – třetí největší evropský golfový národ po Velké Británii a Švédsku – má také výborné umístění pro příjezdovou golfovou turistiku do České republiky.

Během posledních 10 let vzrostla golfová turistika 2,5krát rychleji než běžná “odpočinková“ turistika a každý golfista v průměru utratí v destinaci o 30% více než ostatní turisté. Walton řekl: „Golf je také důležitý prvek pro konference a incentivní cestování, golf podněcuje lidi, aby cestovali po celé zemi a nezůstávali tak jen v populární Praze, a propagace České republiky jako golfové destinace pozvedne image země jako destinace s vysokou kvalitou.“

Pro golfové turisty jsou vedle golfu také stravování, kultura, relaxace a nakupování velmi důležité. Toto vše ČR má a to z ní činí perspektivní golfovou destinaci. Věřím v plnohodnotnou spolupráci s ČR,“ dodal Walton.

Za Intercontact vystoupila CEO paní Marie jehličková, za Medea Kultur marketingový ředitel pan Luboš Pašek.

Počet přečtení: 997
Komentáře

Zapoj se do diskuze

Jméno:
E-mail:
Váš příspěvek:

TOPlist
Mediaboard Square 300 Skanska
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017