ČPP – LEFT
ČPP – RIGHT
ČPP – TOP

Golf Europe München a Fairway 2006 – neporazitelná dvojka ve světě golfu

10.10.2006 | Redakce | publikováno v rubrice Nezařazené
A A A

Největší evropský golfový veletrh Golf Europe München se letos poprvé spojil s odbornou golfovou konferencí Fairway 2006, aby tak společně vytvořili největší evropskou golfovou událost pro odborníky s místem konání v Mnichově. Uvážíme-li, že veletrh i konference zároveň probíhaly v době pivního svátku Octoberfest, nehovoříme tu o neporazitelné dvojce, jako spíše o trojce.

Celkem ve třech halách na ploše téměř 30 000 m2 Neue Messe München proběhl ve dnech 29. 9. – 1. 10. 2006 veletrh Golf Europe a odborná golfová konference Fairway 2006. Dohromady 301 vystavovatelů z 25 zemí na Golf Europe a 91 vystavovatelů z 13 zemí na Fairway představovalo největší setkání profesionálů z golfové branže v Evropě. Vystavovatelé se po dobu tří dnů měli možnost potkat se 6.500 návštěvníky z řad odborné veřejnosti (golfoví profesionálové, členové PGA Europe, provozovatelé a majitelé pro shopů, obchodníci s golfovým zbožím, provozovatelé golfových hřišť, investoři, manažeři golfových klubů, greenkeepři, architekti a designéři, představitelé tourist boardů a odborníci na golfovou turistiku atd.), které jsou výhradně obě akce určeny. Příjemnou zprávou jistě je, že letos poprvé měla na obou akcích své zastoupení i Česká republika.

V rámci veletrhu Golf Europe realizovala stání agentura CzechTourism spolu s Karlovarským krajem stánek o výměře 12 m2 (prostřední hala C2), na kterém nabízela informace o českém golfu obecně a o golfu v karlovarském kraji. Vzhledem k tomu, že veletrh byl primárně zaměřen na vybavení, nebyla návštěvnost našeho stánku nijak masivní, nicméně přesto se u něj návštěvníci zastavovali, nejčastěji s požadavkem na průvodce po českých golfových hřištích. Naše účast byla také pozitivní z hlediska prezentace na nejvýznamnější evropské golfové události obecně. Druhý stánek České republiky v rámci konference Fairway byl umístěn v hale C3 a návštěvníci se zde mohli dozvědět zejména o rozvoji výstavby golfových hřišť a o možnostech investování v Karlovarském kraji. Na tomto stánku byl též přítomen pan Ing. Libor Jirásek, jednatel společnosti Golfer, člen European Institute of Golf Course Architects, který také v rámci konference přednesl příspěvek na téma „Practical Work for Golf Architects in Eastern Europe“.

A jaký byl veletrh Golf Europe a konference Fairway obecně? Co nabídly? Co přinesly nového? Jednou z hlavních novinek bylo již výše zmíněné spojení odborné konference a veletrhu. Konference Fairway, původně plánovaná na jaro 2006, byla posunuta na podzimní termín, což umožnilo spojení obou akcí v jednu. Návštěvníci veletrhu Golf Europe tak zároveň automaticky získali přístup na Fairway. Cílem organizátorů bylo zvýšit kombinací konference a veletrhu atraktivitu a mezinárodní zacílení obou akcí a vytvořit tak ucelenou odbornou platformu přední evropské golfové události pro profesionály v golfovém průmyslu. Nápad na toto zkombinování se setkal s pozitivním mezinárodním ohlasem zejména kvůli snížení nákladů na prezentaci a plánování, a proto tomu tak zůstane i do budoucna.

Kongres Fairway i letos uvedl celou řadu seminářů zaměřených na plánování, údržbu a technické zázemí moderních golfových hřišť. The Federation of European Golf Greenkeepers Association (FEGGA) ve spolupráci s Toro Company nabídla dvoudílný „Machinery Workshop“, který se kromě rozpočtování a optimalizace nákladů na pracovní síly zabýval také technickými schopnostmi greenkeeprů ve vztahu ke strojům, jenž obsluhují. Významnou součástí konference bylo symposium „Marketing and Sales for Golf Courses“ s cílem seznámit představitele klubů s úspěšnými technikami náboru nových členů, rolí golfové turistiky a profesionální péčí o zákazníky. V rámci tohoto bloku, Claus Ammer, výkonný ředitel golf clubu Hohenpähl, prezentoval „50 tipů pro Marketing & Sales v každodenním provozu golfového hřiště“. Workshop Evropského institutu architektů golfových hřišť byl zaměřen na plánování a výstavbu golfových hřišť ve východní Evropě.

Expozice v hale C2 byla věnována převáně golfové módě, poprvé zde byla umístěna tzv. „Golfwear Village“. V hale C1 prezetovali své novinky zejména dodavatelé techniky a vybavení pro caddies. Každá ze zastoupených golfových značek na veletrhu také představila své novinky pro nadcházející sezónu. Jmenujme např. Bridgestone s novou sérií „želez“ s patentovanou Gravity Chamber technologií, nová „železa“ nabízely též značky Mizuno a Nike, Datrek uvedl nový golfový bag se čtrnáctidílným členěním, nový typ bot Chevron s efektinějším membránovým systémem pro větší ochranu před promočením představila firma Callaway, nové modely bot prezentovaly také firmy Ecco a Footjoy a tak by se dalo dlouho pokračovat. Golf Europe přinesl spoustu novinek a povýšil hru golfu ještě více na špičkově technicky se rozvíjející sport.

Kromě veletrhu a konference znamená Golf Europe také bohatý doprovodný program. V hale C3 na celkové ploše 3.600 m2 byla instalována indoor driving range s 15 odpališti. Náštěvníci veletrhu měli možnost si zde vyzkoušet vybavení značek Benross Golf, Callaway, Nike Golf, Mizuno, Titleist atd. Pravidelně každý den zde také probíhala trick shot show Paula Barringtona. Kromě toho se i v rámci veletrhu Golf Europe uskutečnila řada přednášek ve spolupráci s PGAs of Europe konaných ve Speaker´s Corneru v hale C2. Dva ze tří seminářů v režii Billa Sandersona byly zaměřeny na provoz a zvýšení profitu pro shopů, třetí, pod taktovkou Roberta Maxfielda (Director of Property and Development for the PGA of GB & Ireland), potom na maximalizaci výnosů z provozu golfových hřišť. Tato mimořádně zajímavá přednáška upozornila na jednoduché, avšak velice chytré nápady s minimálními náklady, které nejenže pomohou zvýšit zisk z provozu golfového hřiště, ale také vybudovat kvalitní vztah jak se členy golfového klubu, tak i s green fee players.

Podtrženo sečteno, kdo chce být v obraze ve světe golfu, měl by si pro příští rok do kalendáře jednoznačně poznamenat termíny Golf Europe Mnichov (www.golf-europe.de) a Fairway 2007 (www.fairway.de).
[Gallery not found]

Počet přečtení: 418
Komentáře

Zapoj se do diskuze

Jméno:
E-mail:
Váš příspěvek:

TOPlist
Mediaboard Square 300 Skanska
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017