obarvení leva cast 4. 4. 2018
obarveni prava cast 4. 4. 2018
obarveni top 4. 4. 2018

Golf a jóga?

16.02.2011 | Aneta Zárubová | publikováno v rubrice Novinky
A A A

V poslední době jsem se zřejmě asi náhodou setkala s několika lidmi, kteří hrají golf a ještě vedle toho provozují jógu. Zvláštní spojení mě přimělo k zamyšlení, jestli na této kombinaci přeci jen něco není. Rozhodně to změní vaše vnímání těla.

Bylo mi vysvětleno, že síla, kterou nám dává jóga, jak fyzická, tak psychická, se může zásadně podepsat na naší golfové výkonnosti. Cvičení jógy člověku totiž pomáhá zvýšit pružnost a rozsah pohybu, stejně tak, jako koncentraci. Lidé se pak také lépe vyrovnávají se stresem a zkrátka se cítí celkově lépe.

Na jógu nepotřebujete být žádnými hadími ženami a ani vás nemusíte dělat složitější cviky, abyste získali zdravé výhody jógy. Pokud začnete s jógou postupně, vaše tělo se stane flexibilnějším a postupem času vás bude jeho získaná pružnost po cvičení i překvapovat.

Častou chybou je, že lidé si najdou cviky pouze na určitou část těla a zbytek zůstane neprotažen. Jóga se zaměřuje na celé tělo a pomáhá vyrovnat jakoukoliv svalovou nevyváženost. Je logické, že pokud budete své tělo udržovat flexibilní, budete i v golfu švihat daleko lehčeji a vyhnete se i zbytečným zraněním.

Výhodou jógy je prostorová a finanční nenáročnost, podložka se vám vejde všude a nepotřebujete ani zvláštní vybavení, kromě podložky a pohodlného oblečení, které vám nebude bránit v protahování. Pokud nepatříte k lidem, kteří jsou schopni podat nějaký fyzický výkon pouze ve skupině, nemusíte ani nikam docházet během chmurných zimních dní, i když je z počátku lepší, aby někdo kontroloval držení těla při cvičení.

Budete tedy nejen fyzicky zdatnější a pružnější, ale i lépe soustředění. Stres vás nebude srážet na kolena a celé vaše tělo bude pracovat efektivněji. Nezapomeňte s cvičením počkat dvě až tři hodiny po jídle a správně při něm dýchejte. Pravidelné dýchání se často podceňuje, ale je stejně tak důležité, jako samotné pohyby. Budete se pak lépe soustředit na pocity při pohybu a hůl vám půjde snadněji ovládat a budete ji jinak vnímat.

  Aneta Zárubová



foto © Michaela Derhy