ČPP – LEFT
ČPP – RIGHT
ČPP – TOP

ČTYŘI DNY V GOLFOVÉM NEBI

17.02.2003 | Redakce | publikováno v rubrice Nezařazené
A A A

I když už od orlandského veletrhu uběhl nějaký ten pátek tak nám neuškodí vrátit se na jeho výstavní plochu zpět. PGA Merchandise Show je show v pravém slova smyslu a přes všechny pochybovačné hlasy je zde již 50. let.Již padesát let se každoročně scházejí golfoví výrobci, obchodníci a profesionálové, aby shlédli nové trendy a vybavení na PGA Merchandise Show (Obchodní veletrh profesionální golfové asociace). Tato největší golfová výstava na světě, která koncem ledna na čtyři dny přivede do svých prostor na tisíce návštěvníků se koná v Orlandu na Floridě a má své pravidelné místo v kalendáři odborné golfové veřejnosti.

Vzhledem k tomu, že letos se konal její jubilejní padesátý ročník, pojďme krátce nahlédnout do historie veletrhu. Ta začala jako velmi náhodné setkání několika desítek golfových výrobců v zimě roku 1954 na parkovišti golfového hřiště v Dunedinu na Floridě během série zimních turnajů. Produkty byly tehdy vystaveny na korbách pickupů či v kufrech aut. Všichni však z tohoto setkání byli nadšeni a proto se rozhodli celou akci zopakovat. Postupem času se Show rozrůstalo, muselo být přesunuto nejprve do pronajatého stanu, později do výstavní haly, až se v roce 1985 přestěhovalo do svého nynějšího domova ? Orange County Convention Center v Orlandu. Zde se koná již 18 let a nutno říci, že počet vystavovatelů i návštěvníků rok od roku stoupá. Jestliže v roce 1954 bylo na malém parkovišti několik desítek vystavovatelů a něco kolem stovky návštěvníků, tak letos se jich do Orlanda na produkty více než 1300 firem přijelo podívat více než 50 tisíc. To z PGA Merchandise Show dělá jednu z největších sportovních výstav na světě.

Důvodů, proč se do Orlanda pravidelně stahují davy lidí je několik. Jednak je to unikátní možnost vidět během čtyř dnů trvání všechny novinky a trendy golfového byznysu seřazené vedle sebe. A každý má šanci vyzkoušet si a prohlédnout jednotlivé výrobky přímo na místě. Dalším neméně důležitým faktorem je jedinečná možnost přímé komunikace s těmi, kteří určují vývoj a směr v golfovém světě. Vrcholoví manažeři, vývojoví pracovníci, odborní technici… ti všichni jsou připraveni odpovědět na tisíce zvědavých dotazů. Letos k tomu přibyla jedna velmi důležitá událost ? DemoDay, čili testovací den. Při něm si všichni pozvaní návštěvníci z řad golfových odborníků či profesionálních hráčů mohli vyzkoušet a otestovat mnoho nových produktů předních světových firem přímo v areálu tréninkového golfového centra. National Golf Center v Orlandu, kde se DemoDay konal praskal ve švech a všichni účastníci se shodli na tom, že podobná akce se musí opakovat i v následujících letech. Obrazně řečeno, takhle nějak si zarytí golfisté představují své nebe.

Ve výstavní hale v Orlandu, na ploše velké jako čtyři fotbalové stadiony se rozkládají stánky tisíců vystavovatelů, kteří sem přijeli snad ze všech koutů světa. Obejít všechny z nich znamená nachodit desítky kilometrů, vyslechnout stovky rozhovorů a nasbírat kilogramy prospektů. A tak občas potěší uvidět nějakou známou tvář, jako například tu Dominika Haška, který zde na stánku firmy Power Bilt podepisoval své fotografie. Dominik se nám svěřil, že s golfem koketuje již delší dobu, ale hrát častěji se mu zatím z pochopitelných důvodů nedařilo. Vystřídal tak další legendu českého sportu, Ivana Lendla, který navštívil výstavu v minulém roce.
K jedné z oblíbených částí Show patřila tzv. ?19. jamka? ? jak organizátoři nazvali místo, kde se bylo možno občerstvit chutným pivem, odpálit si pár míčků na golfových simulátorech či si projet na čas obtížnou dráhu na golfovém vozíku. Pro zájemce zde byla připravena aukce starých golfových předmětů, které se dražily ve prospěch charitativních organizací. A mnohým přišly k chuti také sušenky ve tvaru týčka… No prostě Show jak má být.

Módní přehlídky, tiskové konference, přednášky, odborné semináře či neformální setkání… to vše neodmyslitelně patří k již padesátileté výstavě. Za ty desítky let se náhodné setkání několika golfistů přerodilo do mohutné přehlídky nejmodernějších trendů a směrů golfového byznysu. Jeden z největších sportovních veletrhů na světě i přes mnohá varování přežil vstup do nového tisíciletí a zdá se, že jeho obliba stále narůstá. Svědčí o tom nejen více než 50 tisíc spokojených návštěvníků, ale i nárůst vystavovatelů. Takže už teď se můžeme těšit na příští ročník PGA Merchandise Show.

[Gallery not found]
Počet přečtení: 318
Komentáře

Zapoj se do diskuze

Jméno:
E-mail:
Váš příspěvek:

TOPlist
Mediaboard Square 300 Skanska
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017