ČPP – LEFT
ČPP – RIGHT
ČPP – TOP

CO PŘINESLO ORLANDO?

21.02.2002 | Redakce | publikováno v rubrice Nezařazené
A A A

Největší golfový veletrh na světě se konal v závěru minulého měsíce ve floridském Orlandu. PGA Merchandise Show přinesla mnoho zajímavých novinek z golfového života. Zde přinášíme jejich přehled.

Společně se podíváme na floridský veletrh, na kterém se každoročně schází na tisíce vystavovatelů z mnoha zemí světa. V tomto roce měla PGA Merchandise Show speciální příchuť, neboť se konala jako první setkání po tragických událostech 11. září. Díky těm odpadl i veletrh PGA Fall Expo a tak se představitelé golfového “průmyslu” sešli po roce opět na půdě Orange County Convention Centre. Pojďme si představit to, co “orlando” přineslo nového.

Novinkou, kolem které se točilo nejvíce pozornosti byl vstup firmy Nike na trh s golfovými holemi. Poté, co firma podepsala smlouvu s Tigerem Woodsem a Davidem Duvalem nesly se jejími kuloáry zprávy o tom, že pro ně připravují nejen speciální míče, ale také zbrusu nové “žiletky”.
A právě “žhavá” půda orlandského show měla být a byla výchozím bodem, kde tyto nové produkty představit. Nike tady přišla se zbrusu novým titanovým driverem a to ve dvou variantách – třívrstvý model o velikosti 350cc a čtyřvrstvý 275cc. Zajímavý design a mohutná reklamní kampaň z něj jistě dělají zaznamenáníhodný produkt. Co se týče jeho vlastností, tak tam je třeba nejprve počkat na výsledky Tigera či Davida, abychom zjistili jeho využití v praxi. Zatím hrál Woods tento driver pouze na Pebble Beach na National Pro-Am. Nike mimo driver přišla i se setem holí a sérií čtyř wedge (53, 56, 58 a 60). Nicméně se firma netají tím, že tyto produkty jsou určeny výhradně pro profesionály, ale nebrání se myšlenkám, že brzy vyšle do světa i hole, které budou “slušet” i nám, hendikepovým hráčům. Nechejme se překvapit.

Neméně zajímavou zprávou byla marketingová dohoda o dohledu firmy Taylor Made nad částí značek z impéria Dunlop Sports – Maxfli a Slazenger. V praxi to znamená, že firma Taylor Made bude mít pod svým křídlem i silnou značku v oblasti míčů – Maxfli. Vzniká tak další gigant na golfovém poli, který chce svými produkty konkurovat silnému Acushnetu (Titleist, FootJoy, Cobra).
Taylor Made přivezl do Orlanda také několik novinek – jednak to byla jejich nová Series 200, kde je možno vybrat ze sady holí (nástupce populárních SuperSteel), fervejových dřev i driverů. TM 200 Series Irons mají stejný design jako jejich příbuzná Series 300, liší se jen použitím materiálů a mírným zvětšením hlavy. Jednoduchý a účelný design z nich dělá dobrého konkurenta ostatním značkám a má být určen pro široké spektrum golfistů.

Hovoříme-li o Maxfli, vybaví se nám především úspěšný míč A10. Ten je však dle strategie firmy určen víceméně pro “low-handicap”. A tak firma zaměřila svou pozornost i na ostatní golfovou populaci a představila v Orlandu vskutku nepřehlédnutelný produkt – Nudli. Tedy, abyste tomu rozuměli, to je oficiální název nového míče zabaleného v tříbarevném (modro-červeno-bílém) obalu: Maxfli Noodle. Dle reklamního sloganu, by měla tato kulatá věc létat “long and soft”, tedy něco jako nudle. A odtud název míče. Zábavné, což? Co se týče vlastností míče, tak ten je dvouvrstvý s nízkou kompresí a 408 dimply.

Sám velký Mr. Solheim přišel ukázat svůj nový přírůstek do rodiny PING driverů – TiSI Tec. Jméno zůstává, ale technologie se změnila – CMT (neboli Chemical Milling Technology) je novinkou firmy, která svůj úspěch staví na “customizing” či chcete-li na míru šitých holích. Mimo nový driver bylo možno spatřit i nový bag pod značkou “J-Bag”, který je zajímavý tím, že má hrdlo užší než dno (pro snadnější zasouvání holí a skladnost).

Pozadu s novinkami nemohl zůstat ani gigant se jménem Callaway. Mezi ty, které poutaly nejvíce pozornosti byl kompozitní driver C4 (Compression Cured Carbon Composite), patřící do rodiny Big Bertha. Použití nových materiálů by podle oficiálních prohlášení mělo pro golfisty znamenat vyšší (možnou) rychlost hlavy hole a tím i delší vzdálenosti. Zvětšený sweetspot nabízí tímto větší odpouštění při nepřesných úderech. Mimo tento nabídl Callaway i nový driver (i fairway woods) pod značkou Stealhead III (225cc) a nový VFT Hawkeye. Za povšimnutí stála i sada želez pod značkou BigBertha Irons a nové míče CTU30 (Red a Blue).

Titleist má za sebou dobrý rok, kdy se velmi razantně prosadil na trhu s míči svým Pro V1. Někteří profesionální hráči si však přáli, aby se tento míč maličko upravil a Titleist je vyslyšel. Na půdě veletrhu se tedy objevily míče, které nesly označení Pro V1* (Star). Ty mají oproti původním vylepšené doletové vlastnosti na úkor těch spinových, neboť ty se právě některým hráčům zdály být přehnané. V království Acushnetu stály za povšimnutí také nové série holí – DCI 762 a 822OS (oversize). Zatímco 762 by měly být jakousi vlajkovou lodí nahrazující 990, 822OS míří do naprosto odlišného pole zákazníků – do hendikepových golfistů. Díky offsetu a oversize by to měly být hratelné hole i pro méně zkušené hráče.

Cleveland je značka, pod kterou si představíme většinou kvalitní wedge. Tuto image se snaží firma vcelku úspěšně měnit díky jejich sloganu “- not only wedges. ” Na Floridu přivezli mimo Joe Duranta a Davida Tomse i novou sadu želez TA7 a také nový driver Launcher. TA7 mají progresivní offset odlehčenou horní hranu hole díky “Micro-cavities”, což posouvá těžiště více dolů a za úderovou plochu. Naproti tomu titanový Launcher s Vijay Singhem na reklamních bannerech tvrdí, že to není míčem ale právě jejich driverem, že jsou rány delší. A pak věřte reklamám. Ať už je to jak chce Cleveland má šanci s těmito produkty získat dobrou pověst i v tomto segmentu golfového trhu. A mimo jiné jejich nová wedge BRZ vyrobená ze slitiny bronzu a aluminia jim zajistí pověst kvalitní “wedge company”.

Největší golfový veletrh na světě je již minulostí, ale s jeho “následky” se budeme potkávat celý letošní rok na hřištích a v pro-shopech. Závěrem mi tedy dovolte krátkou fotogalerií dokreslit atmosféru, kterou jsme tady zažili na vlastní kůži.

Počet přečtení: 483
Komentáře

Zapoj se do diskuze

Jméno:
E-mail:
Váš příspěvek:

TOPlist
Mediaboard Square 300 Skanska
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017